09:48 / 06.09.2021.

Autor: V.K./Studio 4/IMS/HRT

Igrić: Stvaranje posebnih razreda za djecu s teškoćama je diskriminacija

prof.dr.sc.Ljiljana Igrić

prof.dr.sc.Ljiljana Igrić

Foto: Studio 4 / HRT

Prijašnjih godina neke škole u Hrvatskoj počele su bez pomoćnika u nastavi. Bilo je sredina gdje je u jednom razredu bilo i po nekoliko pomoćnika - čime se potencijalno stvarao razred unutar razreda.


Ne bi se smjelo dogoditi da su djeca koja imaju neke tegobe izolirana sa svojim pomoćnicima, upozorila je prof.dr.sc. Ljiljana Igrić iz Udruge pomoćnici u nastavi gostujući u emisiji Studio 4.

- Pomoćnik služi da dijete bude uključeno u razred. On pomaže djetetu tijekom nastave, govori i dodaje kako bi bila ludost imati više pomoćnika u razredu, zato što djece s potrebama rijetko ima više od nekoliko.

Naglasila je kako ima primjedbe na stvaranje posebnih razreda za djecu s teškoćama, zato što je to diskriminacija.

Na pitanje je li se struka trebala očitovati glede svih ovih problema, Igrić je rekla kako joj je to jedno od najbolnijih pitanja.

- Organizirala sam konferenciju pod pokroviteljstvom ministarstva 2018. godine, da ne bi stupio na snagu pravilnik onakav kakav je bio, no za mjesec dana izašao je pravilnik u kojem nije bilo promijenjeno ni slovo. Istraživala sam i donijela zaključke po kojima se radi u svijetu, ali to nije bilo dovoljno. Ne znam koji su razlozi za to, ističe.

- Mi u Hrvatskoj smo još uvijek opterećeni predrasudama koje smatraju da se ovakva djeca trebaju žaliti. Kod nas nije cijenjena struka, već administratori koji smatraju da su "bogom dani", zaključuje.

Govori kako su roditelji ove djece očajni zbog sustava te problema koji ih čekaju. Kako kaže, premalo smo senzibilizirani za nešto drugačije.

Pogledajte cijeli razgovor:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!