Kampanja prije kampanje: Političari posvuda, a utrka za potpise tek kreće

13.04.2025.

19:52

Autor: Iva Magušić-Dumančić/D.M./Dnevnik/HRT

Plakati na svakom koraku, kandidati na terenu, društvene mreže aktivnije nego ikada – predizborna atmosfera zahuktava se, iako službena kampanja još nije ni počela.

U Zagrebu za gradonačelničku fotelju trenutačno konkurira više od 10 kandidata. No, to je samo dio priče – u cijeloj Hrvatskoj održat će se izbori za 20 županija, 127 gradova i 428 općina. Ukupno 576 jedinica lokalne i područne samouprave čeka na građane i njihove glasove.

Politička analitičarka prof. dr. sc. Smiljana Leinert-Novosel komentirala je: "Ono što je zanimljivo s pozicije demokratskog sustava i izbornog procesa jest da se velik broj ljudi uključuje, dakle ponuda će biti brojna. No ta brojnost može u nekim situacijama uništiti konkurenciju i pokušaje da se smijene oni na vlasti".

Broj jedinica lokalne samouprave

Broj jedinica lokalne samouprave

Foto: HTV / HRT

Saborski zastupnici u lokalnoj utrci

Politički analitičar prof. dr. sc. Pero Maldini naglasio je da je situacija slična onoj iz 2021. godine.

- Imamo velik broj novih ljudi i nezavisnih kandidata, a vrlo je zanimljivo da je znatan dio saborskih zastupnika također u utrci za pozicije na lokalnim izborima, kazao je.

Vlada najkasnije do četvrtka mora donijeti odluku o raspisivanju izbora. Tek tada počinju teći službeni rokovi, a kandidati će imati dva tjedna za prikupljanje potpisa potpore.

Broj potrebnih potpisa ovisi o veličini jedinice – 2017. godine u Zagrebu ih je bilo potrebno 5000, dok su Split, Rijeka i Osijek zahtijevali po 1500 potpisa.

Potreban broj potpisa

Potreban broj potpisa

Foto: HTV / HRT

Uspjeh ovisi o pojedincu, ne stranci


– Koliko se netko uspije pokazati uvjerljivim i vjerodostojnim u smislu sposobnosti i programa koje nudi, to će presuditi, a ne pripadnost stranci, istaknuo je Maldini.

Smiljana Leinert-Novosel dodala je: "Koristit će se sva moguća sredstva – od društvenih mreža do kontakata uživo. Bitno je da građani ne zaborave fokus: izabrati one koji zaista mogu donijeti promjene".

Izbori su zakazani za 18. svibnja, dok službena kampanja traje do 17. svibnja kada počinje izborna šutnja.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora