DP podnio prijavu protiv Kauflanda zbog plakata, nižu se reakcije

16.07.2025.

Zadnja izmjena 14:05

Autor: Adrijan Vucić/V.G./A.D.H./HRT/Hina

Niz reakcija izazvala je promidžbena kampanja trgovačkog lanca Kaufland na čijim je plakatima ispisan tekst na jezicima kojima se govori u Indiji i na Filipinima. 

Iz Domovinskog pokreta (DP) istaknuli su u srijedu da su podnijeli prijavu Državnom inspektoratu i Vijeću za hrvatski jezik protiv trgovačkog lanca Kaufland zbog plakata na hindskom jeziku jer tako žele zaštititi hrvatski jezik i identitet. Stigle su i reakcije na prijavu DP-a.


Kukavica: Plakat je takav da je hidski jezik dominantan u odnosu na hrvatski jezik


Plakat je takav da je hidski jezik dominantan u odnosu na hrvatski jezik, rekao je predsjednik saborskog Kluba zastupnika DP-a Ivica Kukavica na konferenciji za novinare u srijedu te upozorio da se takvim načinom oglašavanja krši Zakon o hrvatskom jeziku koji izričito nalaže da se višejezične javne obavijesti i promidžbene poruke najprije moraju oblikovati na hrvatskom jeziku, a zatim na drugim stranim jezicima.

Smatra i da je tu riječ o nepoštenoj poslovnoj praksi i zakonskoj obvezi da oglas mora biti prepoznatljiv hrvatskim građanima koji moraju razumjeti o čemu se radi.

Hindski jezik u tom slučaju ne može se, kaže, usporediti sa engleskim jezikom jer promidžba mora biti i postoji i zbog turista koji dođu i konzumiraju uslugu te odu iz zemlje.

Osvrćući se na problem integracije stranih radnika Kukavica je rekao da je Vlada - zbog nedostatka radnika - dopustila uvoz stranih radnika, a to se posebice odnosi na Nepal, Indiju i Pakistan.

Smatra da je strane radnike potrebno integrirati u hrvatski sustav, odnosno poučiti ih hrvatskom jeziku, posebice one koji dolaze u kontakt s hrvatskim građanima.

Profit trgovačkih lanaca ne smije biti iznad potreba hrvatskog društva i našeg identiteta, poručio je.

Upozorio je i na slučaj Pakistanca koji je nakon odsluženja zatvorske kazne zbog silovanja ostao u Hrvatskoj i nije protjeran te je taj čin i ponovio.

- Tu definitivno treba razmisliti možda i o promjeni zakonodavstva, rekao je.


Vlajčić: Profit ne bi smio biti ispred hrvatskog jezika i kulture


DP-ov ministar poljoprivrede David Vlajčić ponovio je stajalište koje je njegov stranački kolega Ivica Kukavica.

- Engleski, njemački, francuski to su jezici koji se prvenstveno koriste u turističke svrhe. No u ovom konkretnom slučaju smatram da se strani radnici trebaju integrirati u društvo i prihvatiti hrvatske vrijednosti. Profit ne bi smio biti ispred hrvatskog jezika i kulture, poručio je.

Obuljen Koržinek ne vidi ništa sporno u plakatima


Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek rekla je u srijedu, komentirajući prijavu DP-a zbog plakata na hindskom jeziku, da smo turistička i useljenička zemlja te da joj nije sporno da netko oglašava svoje proizvode na jeziku naših posjetitelja ili sugrađana koji ovdje rade.

- Zadnjih godina postali smo i useljenička zemlja. Razvoj našeg gospodarstva doveo je do toga da na hrvatskom tržištu nema dovoljno radnika, dolaze nam strani radnici i dužnost je svih (...) koji djeluju u javnom životu, učiniti sve da se oni koji dolaze u Hrvatsku osjećaju sigurno i dobrodošlo, poručila je ministrica nakon podizanja križa na Franjevački samostan u Župi Presvetoga Trojstva u Karlovcu.

Ako na tom tragu netko reklamira proizvode i usluge na jeziku naših posjetitelja ili sugrađana koji rade u Hrvatskoj, mislim da to može biti samo dobro, dodala je.

Upitana je li takva prijava DIRH-u poticanje na mržnju, ministrica je u izjavi koju je dala prije DP-ove konferencije za novinare, podsjetila kako je Hrvatska turistička zemlja koja tradicionalno brojne poruke upućuje brojnim posjetiteljima i turistima.

Na upit o potezu koalicijskog partnera Domovinskog pokreta, koji je prijavio trgovačaki lanac Kaufland zbog reklamnih plakata na hindskom jeziku, ministar pravosuđa Damir Habijan kratko je odgovorio da njega takvi plakati ne smetaju.

Glavina: Turistička smo zemlja u kojoj se komunicira i na stranim jezicima


Ministar turizma Tonči Glavina rekao je u srijedu da razumije stav koalicijskog partnera DP-a koji inzistira da se u službenoj komunikaciji u Hrvatskoj koristi hrvatski jezik, ali i da treba uzeti u obzir činjenicu da smo turistička zemlja u kojoj se komunicira i na stranim jezicima.

- Mogu razumijeti stav našeg koalicijskog partnera koji želi da se u službenom komuniciranju obraćamo na hrvatskom jeziku, ali isto tako činjenica je da smo turistička zemlja ", izjavio je Glavina nakon sjednice Vlade, komentirajući prijavu DP-a protiv trgovačkog lanca Kaufland zbog plakata na hindskom jeziku.

Glavina je istaknuo da o inicijativi DP-a može govoriti samo načelno, jer nije konkretno upoznat ni s plakatom ni s konferencijom DP-a na kojoj su najavljene prijave protiv Kauflanda.

Dodao je kako je Hrvatska, prema procjenama, među pet zemalja u svijetu u kojima se engleski najbolje govori kao strani jezik, što pridonosi turističkoj slici zemlje i osjećaju pristupačnosti.

- Otvoreni smo svijetu na najbolji mogući način, ali istodobno moramo čuvati svoj jezik, svoju povijest i svoj ponos, poručio je ministar.

Hajdaš Dončić: Čisti show program


- Ovo vam vam je copy paste tzv. europske tvrde desnice, a ono što me najviše ekonomski zaintrigira, je da vrlo veliki broj ljudi koji podržavaju tu tvrdu desnicu su zapravo industrijalci, koji opet trebaju te ljude da rade za njih. To vam je čisti show program, rekao je Siniša Hajdaš Dončić, predsjednik SDP-a.

Kaufland: Plakat se odnosi na proširenje asortimana


Trgovački lanac Kaufland u srijedu je u odgovoru na prijavu koju je Domovinski pokret (DP) podnio Državnom inspektoratu zbog plakata Kauflanda na hindskom jeziku, rekao kako se plakati sporni za DP odnose na proširenje asortimana azijskim proizvodima.

- Plakati koji se spominju odnose se na proširenje asortimana azijskim proizvodima. Naime, u Kauflandu kupcima u prosjeku nudimo oko 19.000 različitih proizvoda kako bi svaki kupac pronašao ono što traži, odgovorio je Kaufland.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!