Zbog problema s poštom Žarko umalo ostao bez djedovine

15.05.2022.

07:00

Autor: Anita Sluknjov/V.K./Potrošački kod/HRT

Žarko Baučić

Žarko Baučić

Foto: Potrošački kod / HRT

Sve je više pritužbi na rad Hrvatske pošte. Nedavno smo govorili o problemima s preporučenim pošiljkama. Inspektori HAKOM-a tada su otkrili slučajeve u kojima su poštari i prije nego što bi pokušali uručiti preporučenu pošiljku - ispisali obavijest o dospijeću s naznakama roka i mjesta preuzimanja. Dostava pošte, sudeći prema iskustvima korisnika, i dalje ne funkcionira kako treba, što je posebno problematično kada se poštom šalje važna dokumentacija poput poziva na sud. 

Dostava pošte, sudeći prema iskustvima korisnika, i dalje ne funkcionira kako treba, što je posebno problematično kada se poštom šalje važna dokumentacija poput poziva na sud.

Žarko Baučić jedan je u nizu onih koji imaju problem s Hrvatskom poštom zbog dostave pošiljke. Poštari, kaže - nisu samo kod njega "zabrljali, vć se puno ljudi žalilo da za dostavu preporučene pošiljke nisu bili upozoreni zvonjavom".

Tužba koja nije dostavljena

Na kućnu adresu trebao je dobiti poziv na sud. No poštar mu obavijest nije dostavio iako je poziv sa suda poslan poštom.

- Sva sreća da imam rođaka koji je u istom zemljišno knjižnom postupku tuženik kao i ja. Rekao mi je: 'Žarko, ja sam dobio tužbu, čekam da dobiješ ti da možeš odgovoriti', dodaje Žarko.

U pošti je tražio objašnjenje gdje je zapelo pismo, no odgovor nije dobio. Obratio se i sudu u Splitu, gdje su ostali iznenađeni jer poziv su, kažu, na vrijeme poslali.

- Kako su te dvije pošiljke jednostavno vraćene, a da ja nemam pojma. Kaže: Ma šta, ja sam vam prije 5 dana poslala i treću. Kažem, molim?!. Pa vi ste morali već dobiti obavijest da je i treća pošiljka kod vas stigla. Kažem ja, nemam pojma, priča Žarko.

Umalo izgubljena djedovina

Ako se sudska pošiljka treći put vrati - onda se smatra uručenom. Prema tome, službeno se smatra da je obavijest stigla na adresu primatelja, iako nije.

Zbog toga Žarko ne bi mogao dati svoj odgovor na tužbu - jer se ono što piše u tužbenom zahtjevu - smatra rješenjem. Žarko napominje da je na taj način mogao izgubiti svoju djedovinu - nekoliko stotina kvadrata građevinskog zemljišta.

HAKOM: Greška pošte je materijalni dokaz u postupku

Iz HAKOM-a napominju da je dostava sudske dokumentacije jedan od složenijih postupaka te da im svaku nepravilnost treba prijaviti.

- Mi ćemo utvrditi sve relevantne činjenice bitne za rješavanje te pravne stvari i ukoliko utvrdimo da postoje propusti - donosimo odluku u kojoj ćemo to konstatirati. Takva odluka, koristi stranci u postupku kao materijalni dokaz za osporavanje učinaka takve dostave, kaže Josipa Đerek, viša stručnjakinja za pravne poslove u HAKOM-u.

Iz Hrvatske pošte, s druge strane, tvrde da su zaprimili prigovor Žarka Baučića i ocijenili da je on neopravdan.

Ni pošiljke, ni obavijesti

- Prema onome što smo mi otkrili na terenu poštar je prilikom dolaska kod korisnika pozvonio na zvono, nikoga nije zatekao kod kuće i ostavio je obavijest u poštanskom pretincu, kaže voditelj Odjela za odnose s javnošću Krešimir Dumenčić.

Žarko Baučić, međutim tvrdi da mu tri puta nisu ni obavijest ostavili. Broj pošiljke dobio je uz pomoć suda u Splitu te tako uspio preuzeti obavijest o tužbi.

U ovom slučaju radilo se, kaže Dumenčić - o poštaru koji ima višegodišnje iskustvo i koji je dobar poštar. Na njegov rad nije bilo značajnih primjedbi. Pošta ga je upozorila, a on tvrdi da je bio na adresi i obavijest ubacio u poštanski sandučić.

Katkad korisnici izbjegavaju primiti pošiljku

Poštanski su inspektori u 2021. godini donijeli tri rješenja kojima je naređeno uklanjanje nepravilnosti, nedostataka ili propusta. No katkad korisnici izbjegavaju primiti pošiljku. U tom slučaju, poručuju iz HAKOM-a - postoji službena dokumentacija prema kojoj se može utvrditi strana kriva za propuste.

- Ovako ispada da sam ja otezao 4-5 mjeseci da se to ne desi. Nema šanse. Da nije bilo ovakvog poštara i ovog sustava - ja bih već imao parncu u džepu i već bi mogao nešto raditi, tvrdi Žarko.

U njegovom slučaju sudska obavijest stigla je u ruke korisnika - pukom srećom. Pogreške se događaju s obje strane, zbog čega je važno službi za korisnike prijaviti problem ako se pojavi. No to ne znači nužno da će pošiljka biti i pronađena. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!