Prvi je put u izgradnji hrvatskog dalekovoda sudjelovao helikopter. Podrška iz zraka, naime, znatno ubrzava i olakšava posao na nepristupačnom terenu, a gradi se u kršu Zagore. Riječ je o 12 milijuna eura vrijednoj energetskoj sponi Šibensko-kninske i Splitsko-dalmatinske županije. Projekt je u cijelosti financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Naša šibenska ekipa dan je provela na gradilištu.
Čelična ptica iznad trase buduće strujne žile kucavice dviju dalmatinskih županija. Takozvanu pilotsku užad koju zakvače radnici - helikopter razvlači između stupova. Na vrhu svakoga - monteri prate da sve "ide glatko".
- Može biti nezgodno, jer ovisite o vremenskim uvjetima, a nužno je biti pribran i usredotočen na posao. Ovo je timski rad, kaže pilot helikoptera Robert Seeber.
U tom timu - uz pilota, jedan je član u kabini, a još jedan na tlu.
Brzina, preostala dužina užeta, i najmanja je pojedinost važna, jer zračni dio operacije mora biti savršeno usklađen.
No, zahvaljujući njima - ono za što je prije trebalo tri dana gotovo je za tri sata!
- Na ovakvom terenu konfiguracija je jako zahtjevna, krško-brdovita, gdje bi ta manualna metodologija jako usporavala, a s time otežavala ljudima hod po ovome terenu. Odlučili smo angažirati helikoptersku tvrtku da ubrzamo taj proces, objašnjava inženjer gradilišta Ante Vrekalo.
Čovjek na zemlji i dalje je nezamjenjiv. Ipak, uz podršku iz zraka, posao im je lakši i, što je još važnije - sigurniji.
Radnici ove tvrtke "na cijeni" su diljem Europe. Pokrivaju skandinavske zemlje, a ušli su i na njemačko tržište.
- Presudno je iskustvo, vještina i dinamika izvođenja radova, kaže Vrekalo.
Planiraju stoga kupiti i svoje helikoptere te zaposliti posadu.
Cilj izgradnje ovog dalekovoda poboljšanje je energetske slike juga Hrvatske, ali i mogućnosti prihvata energije proizvedene iz obnovljivih izvora s ovoga područja. Struja bi njime trebala poteći do kraja rujna.