Obnova više od 500 km regionalnih pruga i prateće infrastrukture

02.02.2024.

19:52

Autor: Zvjezdana Heina/V.K./Dnevnik/HRT

Nakon velikih investicija u autoceste i zračne luke, čini se da je na red napokon došla i zapuštena infrastruktura hrvatskih željeznica. Hrvatska je s Europskom investicijskom bankom potpisala ugovor o kreditu vrijednom 400 milijuna eura. Njime će se poduprijeti obnova više od 500 kilometara regionalnih pruga i prateće infrastrukture koja se ne može financirati novcem iz europskih fondova.

O superbrzim i lebdećim vlakovima Hrvati mogu samo sanjati, no barem smo ubrzali ulaganja u oronule pruge i vlakove. Poticaj zelenoj mobilnosti kojoj težimo je i povoljan zajam Europske investicijske banke.

- Zajmom koji ukupno iznosi 900 milijuna eura, a potpisat će se ugovor za prvih 400 milijuna eura. Trebali bi obnoviti 500 kilometara regionalnih pruga plus 30 kolodvora i stajališta i to će biti jedan veliki investicijski ciklus, istaknuo je Oleg Butković,ministar mora, prometa i infrastrukture.

Za Europsku investicijsku banku to je najveća kreditna transakcija u Hrvatskoj.

- Kao europska klimatska banka posvećeni smo održivom i sigurnom prijevozu, i zato podržavamo revitalizaciju hrvatske željeznice, rekla je Teresa Czerwinska, potpredsjednica EIB-a.

Hrvatskoj na ruku idu fleksibilni uvjeti financiranja


- Postoji mogućnost počeka od pet godina i rok otplate do 30-ak godina i kako ćemo povlačiti pojedine tranše tako ćemo dogovarati uvijete, naglasio je Marko Primorac, ministar financija.

U obnovu pruga i kolodvora trenutačno ulažemo više od milijardu i pol eura. 

- Mi ćemo ove godine na bar dvjestotinjak kilometara pruga početi raditi. Sljedeće godine će se vidjeti rezultat i na dvadeset kolodvora. Na glavnim koridorima brzina je 160 km/h, a 120 km/h je po našem mišljenju čisto dovoljno za regionalne pruge, rekao je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.

Na ljeto stižu i prvi elektrobaterijski vlakovi


- Vrlo brzo će se moći iz Bjelovara i Krapine do Zagreba putovati za manje od sat vremena. Ugovorili smo i šest punionica i dva baterijska vlaka, isporuka je u devetom mjesecu, rekao je Željko Ukić,  predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.

Krajnje je vrijeme za renesansu željeznice koja je poznata po najsporijem vlaku u Europskoj uniji.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora