Kroz sortirnicu HP-a dnevno prođe i do 80 tisuća pošiljki, pogon radi 0-24

16.02.2025.

08:43

Autor: Matea Mikić/V.M./Studio 4/HRT

Navike potrošača mijenjaju se pa umjesto u trgovinama, kartice sve češće upotrebljavamo i online, a to znači povećanje posla za dostavne službe. Hrvatska pošta, primjerice, svake godine ima i do 30 posto paketa više. Provjerili smo kako izgleda njihova obrada u sortirnom centru u Velikoj Gorici. 

Gužve u trgovačkim centrima mnogi rado zamijene internetskom kupnjom.

- Svaka tri mjeseca naručujem online, uglavnom robu. Bude čak bolje nego u dućanu jer vam to nose iz posebnog skladišta i bude sve nova roba, kaže Ivana iz Zagreba.

- Najčešće naručujem ako mi se ne da ići negdje... Da uštedim na vremenu, kaže Ivan iz Zagreba.

Nerijetko se tako štedi i novac:

- Veći popusti budu i više mi se to isplati i bolja je dostupnost nego u trgovinama, smatra Iva iz Zagreba.

Kad se na aplikacijama pojave poruke o akcijama, to znači samo jedno - gužvu u sortirnom centru Hrvatske pošte.

Kroz sortirnicu u Velikoj Gorici na dan prođe i do 80 tisuća pošiljki - i baš svaka prođe kroz stroj za razvrstavanje.

U sat vremena može razvrstati čak 15 tisuća paketa do 30 kilograma, a sastoji se od 55 velikih i 90 malih tobogana.

Prije nego što do njih dođu, pošiljke prolaze kroz skenere:

- Oni čitaju pošiljke, odnosno adrese na pošiljkama s pet strana. Mogu čitati i rukopise. Nakon što skeniraju pošiljke usmjeravaju ih na jedan od tobogana, objašnjava Nikola Baras iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatska pošte.

Na dnu ih djelatnici ručno prebacuju u spremnike koji odlaze prema 1016 poštanskih ureda, no sve se češće iz njih i vraćaju u obliku povrata robe.

Najčešće se vraćaju odjeća i obuća, a plaćeni povrati zapravo su dio šire slike trendova u logističkoj i poštanskoj industriji - trgovine na taj način najviše i privlače svoje kupce.

Pogon radi od 0 do 24 jer kada ne bi bilo tako - ovaj prostor od 32 tisuće četvornih metara brzo bi bio zatrpan.

- Za prošlu godinu očekujemo da će sveukupni broj paketa, nakon što se završe svi podaci, biti oko milijun i pol više u odnosu na 2023. godinu, dodaje Baras.

No mnogi se građani žale da teško dolaze do svojih pošiljki. Osim što kasne, katkad im jedva ulaze u trag.

- Najduže sam čekala paket koji je dolazio iz Njemačke. Pisalo je da je tu, da su ga pokušali dostaviti nekoliko puta, ali nije ni izašao iz Gorice, iskustvo je jedne korisnice.

Da to bude iznimka i da ipak dođu do onih kojima su namijenjeni, za to su zadužene dvije tisuće poštara diljem zemlje. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora