Gužve kod Jadranskog mosta
Foto: HTV / HRT
Sve do 14. veljače vozači koji idu preko Jadranskog mosta u Zagrebu moraju se naviknuti na gužve i kašnjenja. Zbog izgradnje pomoćnih prometnica otežano je prelaženje ovom žilom kucavicom. Kasne ZET-ovi autobusi, a tramvasjke linije neće voziti, kako stvari stoje - do kraja godine. Kaos koji se zbog toga stvara u prometu osjeti se i na ostalim prometnicma diljem grada.
Kilometarske kolone u jutarnjim satima zagrebačka su svakodnevica. Posljednjih dana najteže je na Horvaćanskoj i Selskoj cesti koje vode prema Jadranskom mostu. Stvaraju se gužve zbog radova na privremenoj prometnici uoči zatvaranja dijela mosta.
- Nažalost, stanje je takvo kakvo jest. Tu je suženje, a sve se preljeva na Selsku. Poprilično sve do autoputa. Neka ljudi probaju nekim drugim putem, kaže voditelj Odjela za investicijsko održavanje Ante Nevistić.
Stručnjaci kažu: Nema alternative
No to je tek početak, jer pravi radovi na mostu počinju u ožujku, a onda se očekuju preusmjeravanja, zatvaranja dijela mosta, sve ono što vozači preziru. No stručnjaci kažu da nema alternative.
- Kad imate godine neulaganja i godine neodržavanja - onda morate raditi kompletnu rekonstrukciju. Kad bi se ti radovi razbili na periodična održavanja - situacija bi nešto blaža. Imali smo most koji je u klatasrofalnom stanju i sad mora proći kroz ozbiljnu rekonstrukciju, kaže
Marko Ševerović s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Sve to potrajat će do kraja godine. Do tada neće biti ni tramvaja, koji ionako ne voze već godinama. Autobusi kasne jer upadaju u gužve kao i automobili. Predsjednik vijeća gradske četvrti Novi Zagreb - Zapad proziva gradsku vlast. Radove na mostu uspoređuje s rekonstrukcijom obližnjeg remetinečkog rotora koja je bila, ističe, 100 puta zahtjevnija.
- Bio je gotov za nekakvih 9 mjeseci. Radilo se dan i noć. Ovjde su radovi stajali, svi radnici su nestali gotovo dvet mjeseci. Sad se nešto počelo raditi, a kako će to dalje ići, mislim da ni oni sami ne znaju, tvrdi Dražen Hrkač (HDZ).
Primjenjivati pametna rješenja u prometu
U prometu treba primjenjivati pametna rješenja, graditi alternativne pravce, motivirati ljude da se koriste drugim prijevoznim sredstvima. Bez razvijenog i kvalitetnog javnog prijevoza Zagrepčani će sve više stajati u kolonama i to moraju prihvatiti.
- Promet se djelomično ponaša koa tekućina . Kad na jednom mjestu smanjite kapacitet onda ćete imati preljevanje na ostale prometnice, napominje
Marko Ševerović.
Apeli gradske uprave da se koriste alternativni pravci Zagrepčanima više nisu dovoljni, jer nema dana da u glavnom gradu nema kolona i zastoja, zbog čega je strpljenja i razumijevanja sve manje.
Zahtjevna sanacija, prva nakon više od 40 godina
O radovima na Jadranskom mostu u Dnevniku HTV-a govorio je predstavnik izvođača radova
Tomislav Elpeza.
Najavio je da se veće gužve mogu očekivati kad se s obje strane mosta budu spajale nove konstrukcije s postojećim asfaltnim slojem. Tada će promet biti preusmjeren na jedan kolnički trak.
- Jadranski most je izveden 80-ih godina, zreo je za ozbiljnu rekonstrukciju. Više od 40 godina na njemu se nije ništa ozbiljno radilo. Ovi radovi obuhvaćaju sanaciju kolnika, pješačkih staza i biciklističkih staza, sanaciju glavnog raspona krova, donji ustroj, čak i sanaciju stupišta i temelja u Savi, kazao je Elpeza.
Radovi se, dodao je - izvode metodom hidrodinamičkog uklanjanja. Najprije treba skinuti ogromne količine materijala s mosta koji je degradiran i koji ne zadovoljava sigurnosne karakteristike. Nakon toga slijedi novo betoniranje pješačkih staza, sanacija kolnika, novo asfaltiranje i postavljanje odbojnih ograda.
- Jednostavno, radovi se rade pod prometom, radit će se dodatno i u noćnoj smjeni. Na gradilištu će biti angažirano među 40 i 50 djelatnika. Sve trebalo biti gotovo kroz godinu dana, kazao je.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!