Nakon što je gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio pet kapitalnih projekata kako bi se riješio problem kaotičnog prometa u Zagrebu, spomenuo je i izgradnju Šarengradske ulice. Riječ je o zaboravljenom projektu starom 150 godina zbog čega mnogi sumnjaju u njegovu realizaciju.
O budućoj važnoj prometnici Mladen Varoščić sluša cijeli radni vijek. Obrtničku radionicu otvorio je 1987., točno na trasi, i još uvijek je tu.
- Od prvog se dana priča, nećete vi tu dugo, tu vam prolazi cesta. Evo, pred mirovinom sam, nadam se i vjerujem da ću odraditi svoj radni vijek prije nego cesta dođe, kaže.
Posljednje dane na pisti broje iz automodelarskog saveza i tako, kažu, već više od 40 godina.
- Mi smo prvi put za to saznali 1982. godine kada nam je ondašnja mjesna zajednica, kako se zvala - dodijelila prostor kao privremeno rješenje, kaže predsjednik Hrvatskog automodelarskog saveza Zvonimir Matošić.
Problem kod spoja Šarengradske na Jadranski most
Nova Šarengradska gradit će se u dvije faze. U prvoj fazi, od Vukovarske do Zagrebačke avenije, gotovo da nema zgrada te su imovinskopravni odnosi lako rješivi. Veći problem nastat će pri spajanju Šarengradske na Jadranski most odnosno kada počne druga faza.
Najveća prepreka na trasi buduće Šarengradske ulice je upravo Osnovna škola Horvati koja će se rušiti nakon 130 godina postojanja.
No to će se dogoditi tek kada se izgradi druga škola. Nova lokacija postoji, no osim ambrozije tamo ništa ne raste. U Gradu su svjesni problema na koje će, kažu, naići, no vjeruju u realizaciju projekta.
- Što se tiče same trase, sve će biti poznato nakon što se izrade parcelacijski elaborati, napominje glasnogovornica Grada Zagreba Dinka Živalj.
Dio Savske postaje pješačko-tramvajska zona?
Nije poznato kako će se organizirati promet u novoj ulici, a navodno se razmatraju dva rješenja. Prvo, u kojem bi automobilski promet prešao u Šarengradsku, a dio Savske postao pješačko-tramvajska zona, i drugo prema kojem bi se vozilo u jednom smjeru kroz Šarengradsku i suprotno kroz Savsku.
- Šarengradska može svakako dati jedan novi ulaz prema centru Zagreba, a opet će rasteretiti Savsku ulicu koja onda može biti tramvajski koridor, kaže dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Marko Šoštarić.
O Šarengradskoj ulici govori se već 150 godina, a svako malo netko od političara slučaj izvuče iz ladice. Hoće li i sada biti tako, vidjet ćemo za godinu dana kada bi trebali početi prvi radovi.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!