07:02 / 05.10.2021.

Autor: Ivanka Bukulin Zlatović/V.K./Potrošački kod/HRT

Što kupcu jamči oznaka halal

Što kupcu jamči oznaka halal

Što kupcu jamči oznaka halal

Foto: Potrošački kod / HRT

Sve više proizvoda nosi oznaku podrijetla i kvalitete. Jedna od tih oznaka je i halal. Raste broj proizvođača koji uvode taj certifikat u svoju proizvodnju.

Ovaj proizvod jede se na svim meridijanima i paralelama. 

- Naši glavni kupci su u Velikoj Britaniji, Americi, Kanadi, zemljama EU, regionalno, te Australiji i Južnoj Africi, govori Mirela Jakupović, generalna direktorica tvornice baklava.

Nosi oznaku halal, što mu je vjerojatno otvorilo vrata brojnih tržišta. 

- Halal je zapravo arapska riječ i kada bismo je preveli značila bi dozvoljeno. Ona se nigdje u svijetu ne prevodi. Kada komunicirate bilo gdje, onoga koga zanima halal on će znati što to znači . Danas je HALA certificiranje jedan od velikih trendova zbog velikih tržišta, to tržište se procjenjuje na 2 trilijuna američkih dolara, istaknuo je Aldin Dugonjić, rukovoditelj Centra za certificiranje halal kvalitete.

Da će njezini proizvodi lakše doći do potrošača, očekuje i Ivana. Ona od lješnjaka proizvodi mnogo toga - od ulja do brašna. No da bi dobila ovu oznaku, morala je proizvodnju prilagoditi standardu halal kvalitete. To znači da proizvod ne sadržava sastojke ili aditive koji su islamskim propisima zabranjeni.

- Proces certifikacije za HALAL je bio jako ugodan i za mene veoma kratak. Vrlo sam jednostavan proizvođač i prerađivač. Nemam konzervansa, nemam aditiva, imam isključivo jednu sirovinu, a to je ekološki lješnjak i tri proizvoda od lješnjaka, koji dolaze od iste sirovine. Malo je bilo komplicirano oko administracije i kako složiti sve te dokumente, govori Ivana Babić Čortan, proizvođačica.

Naoružana proizvodima i certifikatima, kreće u osvajanje tržišta.

- Imam već razgovore s nekim tvrtkama, koje su naravno trebale prvo uzorak da bi mogli nastaviti komunikaciju, ali definitivno se sve to prepoznaje, ne bi išla u te certifikate, jer uz HALAL imam i košer i ekološki certifikat, da nisam uvjerena da je u ekologiji budućnost, naglašava Babić Čortan.

Centar za certificiranje halal proizvoda u Hrvatskoj djeluje već 10-ak godina. Oznaku nosi 120 hrvatskih proizvoda, ali sve je više hotela i turističkih objekata koji je traže. Riječ je uglavnom o onim objektima koji nastoje ponuditi kvalitetu i raznolikost.

- Na području Hrvatske imamo 11 certificiranih hotela. To su uglavnom hoteli visoke kategorije. Na području grada Zagreba, gotovo svi hoteli visoke kategorije nose ove oznake, ali ima ih i u drugim dijelovima Hrvatske, istaknula je Sandra Herman, državna tajnica u Ministarstvu turizma.

Iako su se morali prilagoditi i uvesti izmjene, dobivanje oznake proizvođačima se isplatilo. 

- Podaci određeni pokazuju da proizvođači kada dobiju HALAL certifikat povećavaju svoj izvoz do 50%, ugostitelji imaju do 40% bolje rezultate, a čak im utječe i na dobit, naglašava Dugonjić.

Uz to, potrošači vjeruju da se procedure poštuju, pa takvi proizvodi postižu i višu cijenu. 

- Znamo da se viša kvaliteta usluge i više plaća, dakle sve to ima svoje razloge i naravno da svaka turistička destinacija, koja ima dodanu vrijednost na određenu vrstu usluge na određenu ponudu je konkurentnija, istaknula je Herman.

Proizvode koji nose oznake halal ili košer konzumiraju svi oni potrošači koji smatraju da takvi certifikati jamče veću kontrolu namirnica. 

Halal proizvodi

Halal proizvodi

Foto: Potrošački kod / HRT

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!