Munjeviti rast hrvatske gaming industrije

21.12.2022.

19:53

Autor: Dinko Kreštalica/Dnevnik/HRT/IMS

Čak 80 posto prihoda u gaming industriji ostvareno je izvozom

Čak 80 posto prihoda u gaming industriji ostvareno je izvozom

Foto: Ilustracija / Shutterstock

Hrvatska industrija videoigara jedna je od onih za koje volimo reći da drži korak sa svijetom, ako ne i da je ispred njega. Potvrdila je to i posljednja analiza koja je pokazala da ta grana industrije u nas i dalje strelimice raste. Čak 80% prihoda najveće tvrte koje se time bave "ubiru" od izvoza.

Prvi je put i zapisano ono o čemu se do sada samo govorilo. Analiza je novi temelj za budućnost industrije videoigara u Hrvatskoj.

- Prepoznali smo da bi vjerojatno trebali biti strateška grana u hrvatskom IT-u, pogotovo s obzirom na to da je 80% svega što stvorimo izvoz, a što nisam siguran da imamo slučaj u bilo kojoj drugoj grani, rekao je Ivan Murat, operativni direktor Nanobita.

Hrvatske tzv. gaming tvrtke u tri su godine uprihodovale gotovo 1,3 milijarde kuna. 

- Ono što je potvrdila da smo mi pred jednim eksplozivnim rastom hrvatske industrije u idućih nekoliko godina i da ćemo konačno doseći do tih nekih magičnih brojki od nekoliko tisuća zaposlenih, prometi i brojke hrvatskih kompanija koje se bave proizvodnjom videoigara su nevjerojatne, kazao je Damir Đurović, suosnivač i direktor tvrtke Reboot.

S obzirom na broj stanovnika, kažu, možemo postati velesila u toj grani industrije. Sada su registrirana 474 zaposlenika, ali uz motivirajuće plaće od tisuću do 5 tisuća eura, s tendencijom rasta, kažu, u idućim godinama očekuje nas enorman rast broja zaposlenih u industriji videoigara.

- Uz tih 474 zaposlena u pravnim osobama imate jako puno obrta, start-upova, freelancera, kad bismo sve to zbrojili to bi sigurno bile stotine firmi i tisuću ljudi u toj industriji, rekao je Aleksandar Gavrilović, tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara.

No trebat će raditi i na uvozu radne snage, najviše nedostaje matematičara, analitičara, različitih kreativaca.

- Dakle svi se igramo, svi volimo konzumirati igre, svi volimo biti dio tog svijeta, s ove strane gdje smo korisnici, međutim i kao i kreatori mi imamo priliku biti globalna sila, kazao je Dragan Petric, izvršni urednik BUG-a.

Ako se uzme u obzir da se ova industrija kod nas tek odnedavno razvija i ovako brzo raste, recept za još veći uzlet su potpore, ulaganja u edukaciju, jednostavnija birokracija, razvoj studija videoigara. Tada će, kažu, rast biti i deset puta veći.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!