Na sajmu Nautika izloženo više od 200 plovila

19.02.2025.

Zadnja izmjena 19:53

Autor: Marisabel Majuć/V.G./HRT/Hina

Sajam Nautika otvoren je u srijedu na Zagrebačkom velesajmu, uz sudjelovanje više od 330 izlagača iz 28 zemalja te 22 hrvatske i jednu svjetsku premijeru i ukupno više od 200 plovila.

Prisutni su gotovo svi najbolji hrvatski proizvođači plovila, uz mnoštvo renomiranih inozemnih. Osim 200 izloženih plovila - od luksuznih jahti do gumenjaka i skutera - posjetitelji će moći razgledati brodske i vanbrodske motore, opremu za ronjenje, jedrenje i druge sportove na vodi.

Direktorica Zagrebačkog velesajma Renata Suša rekla je na otvorenju sajma, koji će se održavati do 23. veljače, da zagrebačka Nautika godinama potvrđuje status vodećeg poslovnog sajma u regiji, dok kontinuirana podrška hrvatskog brodograditeljskog sektora svjedoči o snazi i relevantnosti izložbe.

- Kvaliteta domaće brodogradnje ponovno dolazi do izražaja, rame uz rame s vodećim svjetskim brendovima. Naši brodograditelji su vizionari koji utjelovljuju istinsku predanost moru, rekla je Suša, dodavši kako je hrvatska brodogradnja prepoznatljiva i cijenjena u cijelom svijetu.

Naglasila je i da Nautika pruža priliku za povezivanje i stručno usavršavanje.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver istaknuo je kako je malo stvari u kojima je Hrvatska u samom svjetskom vrhu, kao što je u floti čartera.

Zbog toga je čestitao domaćim proizvođačima plovila, čarter agencijama te predstavnicima marina. Brodograditelji doprinose gospodarskom boljitku Hrvatske, rekao je.

Upozoravajući signali upućuju na oprez s cijenama


Govoreći o izazovima s kojima se nautički sektor susreće zadnjih godina, Bilaver je rekao da su neki dijelovi sektora već lani počeli dobivati upozoravajuće signale vezane uz poslovanje. Tako je segment usluge pružanja smještaja na plovnim objektima, koji ostvaruje najveće prihode u nautici i obuhvaća najam jahti, brodica bez posade, prošle godine lagano pao u broju dolazaka i noćenja.

Zato je poručio da se dobro razmisli prilikom kalkulacije cijena za ovu i iduće sezone.

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević smatra da je Zagrebački sajam nautike iz godine u godinu sve jači i prestižniji. Ukazao je da u Zagrebu i okolici ima dosta proizvođača brodova. Za Nautiku je rekao kako je to jedan od najjačih kontinentalnih nautičkih sajmova u ovom dijelu Europe.

Pohvalio je broj hrvatskih izlagača koji stalno prate svjetske trendove.

Što se tiče popratnih događaja, Pomorsko učilište Adria Libar održat će u četvrtak raspravu "Može li Hrvatska postati destinacija koja promovira izvrsnost i odgovornost u nautici?", dok će se dan kasnije organizirati okrugli stol s temom "Je li Hrvatska još uvijek jedna od vodećih čarter destinacija?".

Jednokratna ulaznica za posjetitelje stoji sedam eura, a za studente, učenike i umirovljenike dva eura manje.

Za dva dana, 21. veljače, na ZV-u se otvara i Zagrebački sajam lova.

Izlagači: Nedovolni kapaciteti za izvoz


Prije 15-ak godina bilo je 125 proizvođača u Hrvatskoj, danas ih je upola manje, a problem je radna snaga.

- Plovila imaju novi dizajn nove štofove, nove materijale, promjene idu u smjeru vizualizacija, nema više okruglih prozora sada je sve veće, nastoji se više svjetla dati u kabine sa što više udobnosti, pojasnio je izlagač Siniša Rudelj.

- Još uvijek smo najprisutniji na hrvatskom tržištu, nešto izvozimo, ali mali smo po kapacitetu 20 zaposlenih, 20 brodova godišnje i onda smo za izvoz potkapacitirani, pojasnio je izlagač Marsel Brkić.

Hrvatska od nautike zarađuje oko milijardu i 400 milijuna eura, a oko 120 tisuća plovila u vlasništvu je hrvatskih građana od kojih je polovina iz Zagreba. 

- Hrvatska je pomorska zemlja, ali sve više brodogradilišta je u okolici Zagreba, Lučko, Gračani, Markuševac, neočekivano puno brodogradilišta se nalazi u ovoj zoni i sve su to brodovi vrijedni pažnje, dodao je voditelj sajma Zoran Ušurić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora