Optimizam u Luci Rijeka nakon nekoliko teških godina

15.11.2022.

19:37

Autor: Sanja Smiljanić Grubišić/Dnevnik/HRT

U riječkoj luci u tijeku je modernizacija infrastrukture

U riječkoj luci u tijeku je modernizacija infrastrukture

Foto: Dnevnik / HRT

Nakon nekoliko teških godina, riječka bi luka ovu mogla završiti s rekordnim kontejnerskim prometom. U tijeku su i pripreme za početak izgradnje Zagrebačke obale - novog kontejnerskog terminala za koji je 50-godišnju koncesiju lani dobila tvrtka u zajedničkom vlasništvu svjetskog brodarskog diva Maerska i tvrtke kćeri Prvog plinarskog društva. Ugovor je procijenjen na 20,5 milijardi kuna.

U riječkoj luci u tijeku je modernizacija infrastrukture. Ruše se dotrajali objekti, priprema dokumentacija za projekt izgradnje jednog od najvećih kontejnerskih terminala Zagrebačka obala Deep Sea. Radovi počinju u siječnju.


- U najboljem snu nismo mogli vjerovati da ćemo imati ovu situaciju, da imamo najvećeg operatora, da gradimo, da smo grad s najvećom investicijom u regiji. To samo znači boljitak, gospodarski rast, nova zapošljavanja, kaže Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.  


Koncesionar se obvezao na izgradnju infrastrukture i 280 metara nove obale. Uz izgradnju pristupnih cesta najveći izazov bit će razvoj željezničke infrastrukture do mađarske granice. Riječ je o nizinskoj pruzi, jednom od najvećih nacionalnih projekata. 


- Treba biti svjestan činjenice da je najveći svjetski brodar izabrao Rijeku za svoju destinaciju i to će sigurno imati pozitivne implikacije na cijeli prometni pravac, isto tako i na Luku Rijeka, prije svega na naš terminal za prazne kontejnere na Škrljevu, koji će sigurno povećati promet, kaže Duško Grabovac, predsjednik uprave Luka Rijeka d.d.


Koncesijska naknada iznosit će 2 milijuna eura na godinu. U Luci Rijeka već osjećaju pozitivne učinke ugovora. U devet mjeseci ove godine ostvaren je promet od 2 milijuna tona tereta. Prihod - 200 milijuna kuna - gotovo 50 posto veći nego lani. 


- Očekuje se da će u narednih deset, 15 godina porast prometa kroz jadranske luke porasti toliko da i postojeći terminali možda neće biti dovoljni, kaže Gregor Glušič, CEO tvrtke ENNA logic.


Terminal bi trebao biti otvoren u svibnju 2025. U riječkoj luci očekuju promet od milijun kontejnera godišnje. Plan je prestići luke u Kopru i Trstu po količini pristiglog tereta i postati lider u kontejnerskom prometu na sjevernom Jadranu.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!