Prodaja cvijeća na vrhuncu je. A cijena je porasla od 20 do 30 posto u odnosu na prošlu godinu. U Hrvatskoj obrtničkoj komori kažu da su razlozi - rast ulaznih troškova, nedostatak radnika te nelojalna konkurencija. Ipak, neka su obiteljska gospodarstva dugogodišnji uspješni proizvođači cvijeća.
Prije tri desetljeća počela je bjelovarska obitelj Ivančić s jednim ručno izrađenim plastenikom. Danas ima četiri suvremena na 1500 četvornih metara. Uz rast troškova pokušavaju se ponudom prilagoditi i kupcima plićeg džepa.
“Nešto jesmo poskupjeli, ali gledamo da većina može kupiti. Repromaterijal, sve je to poskupjelo, ali gledamo da se i mi uklopimo, a da preživimo.”
Stipe Ivančić, vlasnik cvjećarstva iz Bjelovara
Riječ je o obiteljskom poslu u koji su uključeni svi članovi: Stipe, njegova supruga, četiri kćeri i sin.
- Da imamo radnike i da ih plaćamo, danas to ne bi bio uopće isplativo. Ali uložili smo u plastenike i obiteljska je proizvodnja, zato i opstajemo, dodaje.
Zadovoljni su ovogodišnjom prodajom, posebice sada na vrhuncu sezone.
“Svaka godina je za nas veliki izazov, ali imamo stalnu bazu kupaca, pa eto na kraju - sve skupa ispadne dobro. Nadam se da ćemo zajedno s mojim roditeljima i sestrama uspješno privesti sezonu kraju.”
Krunoslava Ivančić, cvjećarica iz Bjelovara
Kupci na bjelovarskoj tržnici kažu da su cijene cvijeća porasle, no još su prihvatljive.
- Za ove dane mora se kupiti. Sad kolika je cijena - ne biramo sada. Izbor je tu velik i tu kupujemo godinama kad trebamo i za Sesvete i ovako. Cijene su u odnosu na prije 'tu negdje', možda malo nešto više, kaže Milena.
“Ja ne vidim da je velika razlika u cijeni. Prihvatljivo je, ali ja sam već naručila gotovo. Ovo je ovako zgodno i prikladno.”
Emilija
U Hrvatskoj cvijeće uzgaja samo oko 2 tisuće proizvođača na skromnih 300 hektara pa i ne čudi što uvozimo 80 posto cvijeća za koje na godinu izdvojimo i do 10 milijuna eura.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!