Obrazovana radna snaga u Hrvatsku je dovela neke od najvećih europskih brodograditelja. Jedan od njih je i Peter Lürssen, čelnik kompanije koja samo u Njemačkoj ima osam brodogradilišta. O daljnjim planovima za ulaganja u Hrvatskoj te o tome može li i kako opstati naša brodogradnja, govorio je u razgovoru za HRT.
Peter Lürssen, predsjednik Uprave Lürssen grupe, za HRT iznio je planove koje u Hrvatskoj ima njegova tvrtka što se tiče brodogradnje.
- Osnovali smo svoj inženjerski centar, tu smo od 2020. i sada okupljamo 140 inženjera, a Hrvatska je već postala integralni dio našeg dizajnerskog rada u Njemačkoj i u drugim zemljama. Naš hrvatski tim doslovno je prisutan na svakom brodogradilištu. Namjera nam je da oni budu integralni dio, a istodobno ovdje želimo osnovati kompaniju koja plasira vlastite proizvode, objasnio je Lürssen.
Istaknuo je kako se nada da će se uskoro potpisati ugovor o dizajnu i izgradnji patrolnog broda u Hrvatskoj koji će osmisliti hrvatski tim.
- Zatim ćemo ga graditi u inozemstvu, ali pod vodstvom našeg hrvatskog tima koji će nadzirati izgradnju. Mi ćemo dostaviti sav materijal iz Hrvatske, ovdje ćemo ga kupiti i dostaviti u inozemstvo. Radimo i na dugoročnim planovima za proizvodnju jahta u Hrvatskoj, ali to traje malo dulje jer želimo sve pripremiti kako treba, dodao je Lürssen.
Što je potrebno da se Hrvatska nametne kao istraživačko i razvojno središte u regiji?
Hrvatska je poznata po dugoj tradiciji u brodogradnji, po kvalitetnim radnicima u toj grani industrije. Lürssen je pojasnio što je potrebno da se Hrvatska nametne kao istraživačko i razvojno središte u regiji.
- Njemačka je veća od Hrvatske, imamo 80 milijuna ljudi, vi imate otprilike 4 milijuna ljudi. Njemačka je odškolovala 109 projektanata plovila u 2021. godini., a taj broj se smanjuje. Hrvatska koja ima 4 milijuna ljudi godišnje odškoluje 130 projektanata plovila. Samo u Rijeci školuje se 320 inženjera godišnje. Tu imate mnogo talentiranih ljudi, mi upravo osnivamo zakladu koja bi još više podupirala vezu između sveučilišta i studenata te ih rano integrirala u stvarne procese i tako ih probirala za naše istraživanje, kazao je.
Kompetitivno tržište
Lürssen se osvrnuo na današnje tržište na kojem je u ovoj industriji teško opstati.
- Tržište je vrlo kompetitivno i ne smijete zaboraviti da tu postoji čitav ciklus. Hrvatska brodogradilišta bila su vrlo uspješna u izgradnji transportnih brodova. Izgradnja transportnih brodova gotovo se potpuno preselila u Aziju. Morate tražiti sofisticiranu nišu koja je dosta produktivna te visokoučinkovite načine proizvodnje, rekao je.
Ekološka tehnologija
Lürssen je objasnio koje korake njegova tvrtka poduzima po pitanju ekološke tehnologije.
- U ovom trenutku tehnologija koja najviše obećava je vodik. Zanimljiva je činjenica da je jedan klijent bio zainteresiran i snosi glavninu troškova ugradnje takvog motora. Provodili smo istraživanje i imamo testni pogon u svom brodogradilištu u Njemačkoj. Provodimo i istraživanja na plovilima kraćega dometa koja bi radila na čistoj vodikovoj tehnologiji propulzije. Pronaći ćemo rješenja, ali za to će trebati vremena, kazao je.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!