Zanzerović: Prošle smo godine izgubili 100 milijuna eura zbog nedostatka radne snage

29.06.2022.

07:34

Autor: U mreži Prvog/V.K./HR/HRT

Turistička sezona

Turistička sezona

Foto: U mreži Prvog / HRT

Monika Udovičić iz Ministarstva turizma rekla je u emisiji U mreži Prvog, urednice i voditeljice Jasmine Popović, kako se od ove turističke sezone očekuju dobri rezultati, ali kako su i u prvih 6 mjeseci rezultati bili dobri. Turistička sezona se proširuje i vraća na pretpandemijski period, naglasila je.

- Ministarstvo turizma radi na izradi nove Strategije razvoja održivog turizma. Cilj nam je turizam učiniti održivim na više područja, govori.

Na pitanje što znače dobri rezultati, Udovičić je rekla kako se priželjkuju rezultati slični ili isti kao u 2019. godine, ali naglašava kako bi bilo sjajno da se rastereti glavni dio turističke sezone i te rezultate proširili na ostale dijelove Hrvatske zato što smo svjedočili da u nekim destinacijama u vrhu sezone imamo i prevelik broj turista.

- Hrvatska je danas svjesna da treba krenuti u smjeru održivog razvoja turizma. Korona je pokazala promjene trendova na svjetskom tržištu, a to je da onaj tko ne krene u smjeru održivog razvoja da će vjerojatno za 5-6 godina početi ozbiljno gubiti tržišni udio, istaknuo je Neven Ivandić s Instituta za turizam te dodao kako se treba prestati govoriti o dolascima i broju noćenja, nego da se fizički pokazatelji transformiraju u monetarne i da se nadopune svim onim pokazateljima koji znače održivost.

Nedostatak radnika u turizmu je problem s kojim se susreću sve europske zemlje, istaknuo je Bernard Zenzerović iz Udruge poduzetnika u hotelijerstvu.

- Već prošle godine, koja je bila pandemijska, izgubili 100 milijuna eura zbog nedostatka radne snage. Prema procjenama i dalje nedostaje oko 10 tisuća radnika, posebno kod malih i srednjih poduzetnika, rekao je.

Dodaje kako postoje dva smjera rješavanja situacije. Pokušava se inicirati da se pokušaju aktivirati svi potencijali koje imamo što znači da se omogući rad studentima, da više rade umirovljenici, ljudi koji žele dodatni posao. Naglašava da kada se to napravi da je potreban i dio radne snage iz inozemstva.

- Za strane se radnike bore i Slovenija, Austrija, Italija te cijela EU. Mi moramo nešto učiniti da jednom kada ih uspijemo dobiti da ih što prije možemo staviti na tržište rada, da ne moraju čekati u redovima na MUP-u te se stoga moraju pojačati kapaciteti MUP-a i digitalizirati cijeli proces, istaknuo je.

Udovičić govori kako problem radne snage postoji već niz godina i da se očito nije dovoljno pažnje posvećivalo tome. Govori kako se treba raditi na poticanju mladih da upisuju ugostiteljska zanimanja.

- Ministarstvo turizma stipendira mlade koji žele upisati ugostiteljska zanimanja. Osmislili smo program u kojem zajedno s poslodavcima u turizmu stipendiramo mlade i od nedavno taj iznos stipendija je podignut s 1200 kuna na 2000 kuna mjesečno, što je dobar poticaj mladima da upišu ta zanimanja, da se obrazuju i ostanu u ovom sektoru, istaknula je.

- Kada govorimo o radnoj snazi, nije samo stvar o radnoj snazi, već o kvalitetnoj radnoj snazi i nedostatak iste nam ne samo donosi smanjenje prihoda, već i smanjenje kvalitete što nam narušava tržišnu poziciju, naglašava Ivandić i dodaje kako u hrvatskoj ima velikog resursa radne snage, ali se treba razmišljati i o njihovoj kvaliteti.

Podaci govore kako naš turizam postaje sve nedostupniji domaćim građanima.

- Mi ulažemo napore kako bi privukli domaće goste. Možemo vidjeti da su trenutno domaći gosti drugi po redu iza gostiju iz Njemačke. Provodimo kampanju „Doživi domaće, istraži ruralnu Hrvatsku”, kojoj je cilj da naši sugrađani upoznaju ljepote Hrvatske, govori Udovičić.

Ivandić naglašava kako noćenja u kampovima i privatnom smještaju ubrzano rastu i to iznad brojki iz 2019., dok su noćenja u hotelima ispod brojki iz 2019.

- Mi s ovim možemo predvidjeti da će doći do strukturnih promjena u potražnji, rekao je i dodao kako se može očekivati daljnji rast cijena, ali kako se moramo pobrinuti za kvalitetu ponude.

Udovičić naglašava kako Hrvatska prema svim istraživanjima evidentno ima rast kvalitete u svim segmentima smještaja.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!