Otvoren kontejnerski terminal Rijeka Gateway

29.10.2025.

Zadnja izmjena 21:50

Autor: Dajana Kruneš/V.G./Dnevik/HRT/Hina

Rijeka Gateway kontejnerski terminal u Rijeci, jedan od najvažnijih logističkih i infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, svečano je u srijedu otvoren. Premijer Andrej Plenković tom je prigodom rekao da to ulaganje predstavlja ogledni primjer investicije države i privatnih partnera u kritičnu infrastrukturu.

- Taj projekt je u okviru širih aktivnosti Vlade na modernizaciji zemlje, čvrstoj integraciji u jezgru EU-a te korištenju svih mogućih načina kako bi se projiciralo politiku modernog suverenizma, izjavio je.

- Tu spadaju i ogromne infrastrukturne investicije u ovu regiju, počevši od dalekosežnog i dalekovidnog projekta LNG terminala na Krku, koji je doprinio sigurnosti i diverzifikaciji pravaca opskrbe te Hrvatska postaje regionalno energetsko tržište, na području opskrbe plina, kao što već je s naftom, naveo je premijer.

Podsjetio je i da je Vlada uložila i u cestu D-403, koja povezuje taj terminal s mrežom autocesta. Za efikasan transport roba potrebna je i kvalitetna željeznica, odnosno nizinska pruga, a to je sljedeća faza razvoja prometne infrastrukture u zemlji.

U prvoj fazi taj terminal raspolaže s 400 metara obale i ima kapacitet od 650.000 TEU godišnje, što će nakon planirane dogradnje terminala u idućoj fazi investicije porasti na 680 metara obale i kapacitet od više od milijun TEU. Ukupna investicija u Rijeka Gateway premašuje 380 milijuna eura, a zajedno s vrijednošću prometne infrastrukture, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, investicija doseže 600 milijuna eura.

U terminal Rijeka Gateway 380 milijuna eura zajednički ulažu APM Terminals (Maersk Group) i ENNA grupa, u dvije faze. Ukupni će na terminalu biti 300 zaposlenih, uz multiplikativan učinak na gospodarstvo riječke regije i čitave Hrvatske.

Na otvaranju je istaknuto da kontejnerski terminali u Rijeci i prometna mreža prema srednjoj Europi omogućuju znatno kraće vrijeme transporta roba u odnosu na luke sjeverne Europe. Velika blagodat Hrvatske je njezin geografski i geopolitički položaj, zahvaljujući kojem kroz nju prolaze tri važna europska koridora, istaknuo je na otvaranju.

Generalni direktor Rijeka Gatewaya Peter Corfitsen ocijenio je da je ovo povijesni dan za ovu tvrtku, Rijeku i cijelu Hrvatsku, a terminal postaje pokretač gospodarskog razvoja regije.

-  Danas nije obična srijeda jer ovo je povijesni dan za sve koji su vjerovali u potencijal ovog mjesta da postane pokretač gospodarskog rasta i novih mogućnosti. U tri godine se najmoderniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe izgradio od temelja, zahvaljujući podršci dioničara i lokalne, regionalne i državne politike. Naša ambicija je postati jedan od najboljih terminala u mreži APM terminala, rekao je Corfitsen.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa ocijenio je da je taj projekt najveći i najvažniji u povijesti riječke luke. 

- Vrijedan je 380 milijuna eura, ulaže se u dvije faze, s tim da je prva, koja ima kapacitet pretovara 650 tisuća TEU godišnje, dovršena. U drugoj fazi će se operativna obala produljiiti te će se kapacitet povećati na 1,1 milijune TEU godišnje, naveo je Vukorepa.

Pozdravne riječi uputili su i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave A. P. Moller - Maerska Vincent Clerc, predsjednik Uprave APM Terminals Keith Svendsen, predsjednik Uprave ENNA grupe Boštjan Napast i ministar vanjskih poslova Danske Lars Lkke Rasmussen.

- Ovim projektom Rijeka staje uz bok najvećih luka sjevernog Jadrana i postaje novo središte intermodalne povezanosti regije. Zajedno s projektima Lučke uprave, Hrvatskih cesta i HŽ Infrastrukture stvoren je sustav koji povezuje more, cestu i željeznicu u jedinstvenu logističku cjelinu. To su ulaganja koja mijenjaju lice grada i čitave regije, poručio je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora prometa i infrastrukture.

- Luke su strateški važne i Europa njima mora upravljati kao strateškim prioritetima i imati zajednički pristup razvoju ove kritične infrastrukture, rekao je Vincent Clerc, predsjednik Uprave A. P. Moller-Maerska.

- Sigurnost nije samo pitanje vojske već i pitanje partnerstva. Ovaj terminal primjer je Europe koja se ujedinjuje, u ovom slučaju kroz važne infrastrukturne projekte, rekao je  Lars Lkke Rasmussen, ministar vanjskih poslova Danske.

- Kada luke i terminali rade dobro, gospodarstvo diše punim plućima. Znamo da je za Europu i Hrvatsku kontroliranje prometa roba i sirovina bitno, a u budućnosti će biti još bitnije, naglasio je Pavao Vujnovac, vlasnik ENNA Grupe.

Na tom putu, da bi se iskoristili potencijali, sada ostaju ulaganja u željezničku infrastrukturu.

Rijeka Gateway važan za Hrvatsku, Dansku i cijelu Europu 


Šefovi diplomacija Hrvatske i Danske pozdravili su otvaranje Rijeka Gatewaya, naglasivši kako taj kontejnerski terminal otvoren ranije tijekom dana ima "golemi potencijal" i iznimno je važan ne samo za Zagreb i Kopenhagen nego i za čitavu Europu i njezinu otpornost.

Rijeka Gateway svečano je otvoren u srijedu, a terminal je zajedničko ulaganje od 380 milijuna eura APM Terminalsa (danski Maersk Group) i hrvatske ENNA grupe.

- Rijeka Gateway je od velike važnosti za Hrvatsku, Dansku i Europu, rekao je na konferenciji za novinare Gordan Grlić Radman nakon sastanka s Lars Lokkeom Rasmussenom, izrazivši zadovoljstvo što je taj projekt uspješno završen upravo u vrijeme danskog predsjedanja EU-om.

Danski ministar, koji se ranije u Rijeci sastao i s premijerom Andrejom Plenkovićem, rekao je da novi terminal ima "golemi potencijal" za regiju, ali i za cijelu Europu, gdje povećava njezinu otpornost ulaganjima u kritičnu infrastrukturu. Opisao je projekt "fantastičnim" i naglasio da će imati veliki utjecaj na ekonomski rast.

Jednim od najvažnijih logističkih i infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj zemlja postaje energetski 'hub', naglasio je Grlić Radman dok je danski ministar rekao da je Rijeka Gateway dokaz "snažne suradnje" dviju zemlja.

O terminalu


Terminal je opremljen najsuvremenijom infrastrukturom: četirima daljinski upravljanim brodskim dizalicama (STS), 15 dizalica na kotačima (RTG), dvjema dizalicama na tračnicama (RMG) te 28 terminalskih traktora. Svi sustavi povezani su u jedinstveni daljinski upravljani kontrolni centar, prostor čitavog terminala povezan je prvom industrijskom privatnom 5G mrežom u Hrvatskoj, što omogućuje visoku razinu sigurnosti, učinkovitosti i održivosti. Operacije na terminalu bit će vođene najmodernijom tehnologijom uz potpunu automatizaciju i korištenje energije iz obnovljivih izvora, čime terminal postaje prvi takve vrste u jadranskoj regiji.


Uz izgradnju terminala i prateće lučke infrastrukture, Rijeka Gateway omogućio je i opsežnu obnovu skladišta 22 u kompleksu Metropolis. Ta povijesna građevina, obnovljena uz strogi nadzor konzervatora i primjenu najsuvremenijih protupotresnih mjera, nova je upravna zgrada Rijeka Gatewaya.


Na svečanom otvaranju Rijeka Gatewaya posebno je obilježeno i simboličko otvaranje Trga snažnih žena Grada Rijeke, prostora na terminalu kojm dominiraju četiri najveće dizalice, a koje, uz pomoć građana Rijeke, nose imena važnih žena iz povijesti grada - Antonije Reljac, Zore Matijević, Ade Felice Rošić i Snježane Pejčić. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora