Fuchs: Nijedan učitelj neće ostati bez posla

05.04.2023.

19:51

Autor: Sunčica Findak/Dnevnik HTV/IMS/HRT/D.S.

Ministar Radovan Fuchs

Ministar Radovan Fuchs

Foto: Damir Spehar / PIXSELL

Ministar znanosti i obrazovanja danas je završio obilazak županija kako bi ravnatelje osnovnih škola upoznao s projektom cjelodnevne škole. Sutra završava i e-savjetovanje o projektu. Što misli o kritikama i prijedlozima, otkrio je u Dnevniku HTV-a.


- Imamo dosta komentara, e-savjetovanje smo napravili kako bismo čuli konstruktivne prijedloge i eventualne kritike. Sve ono što je konstruktivno u smislu sugestija za poboljšanje ćemo razmotriti i sigurno uzeti u obzir, ali nažalost imamo i velik dio komentara u e-savjetovanju koji nisu komentari, nego su proizvoljni zaključci, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.


Mnogi se učitelji pitaju, zbog drugačijeg načina rada u cjelodnevnoj školi, hoće li neki učitelji biti višak i ostati bez posla?


- Uglavnom se sve može svesti na dvije stvari. Jedna je strah od nečeg novog, i to u dva segmenta: što će biti s onima koji ne mogu ili neće moći ispuniti normu i drugo: Hoće li biti otkaza, odnosno tehnoloških viškova. Na jedno i drugo pitanje mogu reći: Svi će imati normu i neće biti otkaza, rekao je ministar.



Nažalost imamo i velik dio komentara u e-savjetovanju koji nisu komentari, nego su proizvoljni zaključci

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs

Dobrobit učenika osnovna ideja


Na pitanje kako će učitelji svladati nove kurikule u kratko vrijeme, ministar Fuchs odgovorio je da uopće ne sumnja da će oni to uspjeti.  


- To nije cjelodnevna nastava, djeca neće biti do 17 sati u školi, ona mogu biti ako to oni i roditelji odaberu, i tada su u jednoj strukturiranoj, potpomognutoj nastavi, to nije samo čuvanje djece, nego djeca rade korisne stvari za svoju edukaciju, naglasio je.


Obvezni dio je tri dana do 14 - 14.15 i dva dana do 15 sati, u tom segmentu su predavanja, obrada i pisanje zadaća i učenje. Puštena je velika autonomija školama da kreiraju sustav kako im odgovara, rekao je ministar te naglasio ulogu ravnatelja škola i učitelja. 


Odabrat ćemo reprezentativan znanstveni uzorak od 50 škola kako bismo zaista mogli, nakon nekog vremena, komparirati postižu li učenici u takvim školama bolje rezultate na testovima od učenika koje se poučava na klasičan način i onda ćemo tek moći donijeti definitivne zaključke, jer sve do sada rađeno je na osnovi dojma, a ne egzaktnih činjenica, istaknuo je.


Napomenuo je da se cjelodnevna škola u dokumentima spominje od 2008. i da su sve administracije i stručnjaci do sada imali priliku krenuti u takav projekt, ali da nitko to do sada nije napravio.



Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!