Grad Zagreb uvodi prvi Park&Ride sustav za bolnicu Rebro

01.12.2024.

Zadnja izmjena 19:47

Autor: Ana Tomšić/V.K./Dnevnik/HRT/Hina

Veliki radovi u KBC-u Zagreb - gradit će se nova zgrada i garaža. Zbog toga se mijenja i regulacija prometa u okolici bolnice. Kako bi osigurao pristup bolnici i ublažio gužve, Grad Zagreb prvi put uvodi tzv. park&ride sustav. Parking na Rebru tako će zamijeniti nekoliko lokacija otkuda će putnici do bolnice ići - javnim prijevozom. 

Od 7. prosinca zatvara se garaža Rebro, što znači da sav parking unutar garaže, ali i izvan nje neće se moći koristiti za parkiranje, kazala je u emisiji Studio 4, Ana Tomšić.

Marko Velzek, zamjenik pročelnika Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost naglasio je kako će garaža biti isključivo za potrebe zaposlenika bolnice.

- Za potrebe bolnice parkiralište Borongaj se pretvara u zonu 5, koja će uistinu postati prva funkcionalna parkirna zona u Zagrebu u kojoj će se jednom kupljenom parkirnom kartom imati plaćeni prijevoz prema Rebru, rekao je.

Dodaje kako se u tu svrhu linija od Svetica do Borongaja produžuje.

- 2,30 eura je dnevna karta, a dodatno se plaća jedan euro za svaku osobu za prijevoz autobusom 228, kazao je.

Garaža Rebro se zatvara stoga što započinje rekonstrukcija KBC Rebro. No, gradi se nova garaža koja će imati veliki broj parkirnih mjesta, ali će se graditi 3 godine te za tog vremena Rebro neće imati parkirna garažna mjesta.

Na pitanje što je s hitnim slučajevima koji moraju doći do bolnice, Velzek je rekao će se moći doći do bolnice, ali neće biti moguće parkirati u garaži.

- Parkiralište Borongaj ima 700 parkirnih mjesta, a na raspolaganju je i parkiralište kod Ekonomskog fakulteta koje raspolaže sa dvjestotinjak mjesta te ispred Dinamovog stadiona, dodao je.

Autobusi prema Rebru na produženoj liniji 228 (Borongaj-Rebro-Borongaj), od 2. prosinca kretat će s terminala Borongaj, perona 1.

U sklopu Park&Ride sustava uspostavlja se privremena regulacija prometa, koja će trajati do završetka radova na KBC Zagreb, a detalji su dostupni na gradskim mrežnim stranicama.

Radovi na uspostavi regulacije prometa izvode se danas od 7 do 17 sati, tijekom čega je privremeno onemogućeno prometovanje Bukovačkom cestom od Maksimirske do Petrove ulice, kažu u Gradu.

Postojeća površina namijenjena za kratko parkiranje do pet minuta nasuprot glavnog ulaza u bolnicu se zadržava, uz stroži nadzor od strane prometnog redarstva, a nasuprot glavnog ulaza na obje strane Kišpatićeve ulice, obilježena su nova taksi stajališta.

Grad podsjeća da je moguće parkirati i na Kennedyevom trgu u neposrednoj blizini autobusnih stajališta na Ulici Svetice.

Uz postojećih stotinjak mjesta, oslobođeno je i dodatnih 100 parkirališnih mjesta koja su prije bila rezervirana za Ekonomski fakultet.

U planu je, kažu, i uređenje novog, dodatnog parkirališta u V. Park&Ride zoni kapaciteta oko 250 parkirnih mjesta, na površini trenutnog poligona autoškola na Borongaju, a koje bi trebalo započeti nakon osiguranja zamjenske lokacije početkom iduće godine.

Građani podijeljeni


- Moje mišljenje je da je to bez veze. Lakše ću kao umirovljenik doći sa svojim autom ili platiti taxi. Prošli tjedan sam plaćao dva puta, svaki put po 41 euro za tu, poslije ponoći, tako i za doma. Mislim to je 80 eura, a mirovine su tako reći - ništa, rekao je Srećko.

- Ja mislim da je došlo vrijeme da se to napravi. Oo meni je to dobra stvar da ipak koliko-toliko ljudima olakšaju i da ne budu toliko financijski oštećeni, kazao je Dragutin.

- Dolazim često, ali najčešće busom upravo zbog gužvi i svega, a sada pretpostavljam da će biti još gore, ali sad ću biti hospitalizirana na par dana pa mi onda to ne smeta. Nadam se da se samo da će moći doći po mene, dodala je Maja.

Park & ride obuhvaća parkiralište uz zapadnu tribinu Maksimirskog stadiona i Maksimirsku cestu, ono uz Ekonomski fakultet, te parkiralište sjeverno od okretišta Borongaj.

- Incidencija busa je da ide svakih 6 do 9, odnosno 10 minuta, pojasnio je Velzek.

Zadržat će se i postojeća površina za kratko parkiranje do 5 minuta - uz stroži nadzor. Sustav Park & ride uvodi se već sutra, a plan je da bude u funkciji sve dok se ne izgrade zgrada i garaže - odnosno sljedeće tri godine.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!