Predizborna kampanja uoči ovih parlamentarnih izbora bit će, više nego ikad prije, obilježena i aktivnostima sudionika izbora na društvenim mrežama. Naime, takav vid političke promidžbe nudi nebrojene mogućnosti za kontakt s biračima, posebno onim mlađim. No, jesu li u tome svi jednako uspješni?
Govori u Saboru, pozivi na akcije, ismijavanje drugih političkih aktera, ali i poneki trenuci slobodnog vremena. Svime time korak su bliže biračima.
- Pa i oni koji ne prate informativne emisije i dnevnu politiku, međutim, u svojim dnevnim ritualima društvene mreže su jako uključene. Stariji birači su uključeni prije svega na Facebooku jedna nišna skupina birača na Twitteru, dok su mlađi na Instagramu i TikToku, rekao je stručnjak za odnose s javnošću Jerko Trogrlić.
Političari i njihove poruke tako su svima nadohvat ruke. No moraju znati kako će doprijeti do birača, a naši političari - kažu stručnjaci, pritom nerijetko griješe.
- Društvene mreže nisu čarobni štapić, većina političara misli da će ako se sjete mjesec dana prije izbora i počnu iskakati iz pašteta na društvenim mrežama nešto postići - neće. One su pojačivač nativnog sadržaja, ako je kandidat dobar, ako je priča sočna onda ćete na temelju njih nešto i ostvarit, u suprotnom iritirate građane, naglasio je komunikacijski savjetnik Aleksandar Musić.
No nije sve u kreativnosti i humoru. Ključna riječ su algoritmi.
- Naime, zbog izbora u Americi i Facebook i Instagram su dosta zahtjevni, njihovi algoritmi su dosta zahtjevni prema vijestima, koje u sebi sadržavaju politički sadržaj i na nekakav način su ograničili njihovo širenje i trebat će biti izuzetno dovitljiv, dodao je Trogrlić.
Na jednoj od među mladima najpopularnijih mreža - Tik Toku - aktivni su Most, Možemo, malo manje SDP i Domovinski pokret, a primjerice HDZ se njime još ne koristi.
- Vi ne možete na TikToku držati političke govore, vi morate plesati, morate pjevati, kuhati, to je ono što Tik tok trpi, ako budete držali govore, osim ako niste jako kontroverzni ili jako smiješni nemojte računati na pregled, kazao je profesor na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti i stručnjak za nove medije Domagoj Bebić.
- Vidjeli smo na izborima u Srbiji da od toga ne zaziru ni kandidati s najviše razine, pa je Aleksandar Vučić bio iznimno prisutan na TikToku. Neovisno o dobi, ta mreža nije zatvorena ni za koga, istaknuo je stručnjak za odnose s javnošću Trogrlić.
Iako su svima dostupne i nude lak način promidžbe - rezultat će preko društvenih mreža ostvariti samo neki.
- Vi ćete u politici uvijek imati simpatije svojih, antipatije onih na suprotnoj strani, ali se boj uvijek bije za onu neku sredinu i tko uspije prodrijeti u te političke bazene, doprijeti do tih ljudi ili ih barem ne antagonizirati, osvaja simpatije, poručio je komunikacijski savjetnik Aleksandar Musić.
Koliko će se broj lajkova i komentara podudarati s brojem glasova, to će biti pokazatelj tko je bio uspješan u ovoj vrsti kampanje.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!