Loše projektirana staza 'Greenway' ugrožava Aleju skulptura

24.03.2025.

19:50

Autor: Josip Gavranović/M.B./Dnevnik/HRT

Izgradnja pješačko-biciklističke staze "Greenway" koja povezuje slovensku granicu, Zagreb i Zagrebačku županiju ponovno je naišla na probleme. Ovaj put radove su zaustavile loše projektirane trase i nezaštićene skulpture uglednih hrvatskih kipara koje se na njoj nalaze. 


Dvanaest skulptura hrvatskih kiparica i kipara posljednjih mjeseci svjedoči kršenju mnogih pisanih i nepisanih pravila. Kako je moguće da skulpture, od kojih su neke kulturna baština, nisu zaštićene tijekom radova - pitaju se u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika. 

- Sve što je u javnom prostoru podložno je devastaciji, podložno je interakciji, atmosferiliji, djelovanju prirode, ali mislim da ako Grad naručuje ovako nešto, projektira, trebao bi voditi računa o baštini, kaže Josip Zanki, potpredsjednik HDLU-a.

S problemima se susreo i izvođač radova na pješačko-biciklističkoj stazi "Greenway". Kažu da ih nitko nije obavijestio da skulpture treba zaštititi niti je to bilo navedeno u projektu.   

- Mi smo maksimalno pazili, nijedna skulptura nije oštećena s naše strane. Gdje nije bilo moguće, skulptura je zaobiđena i eto čeka se neko rješenje koje će ponuditi projektant ili netko drugi, rekao je
Zdravko Bubnić, izvođač radova.

Bageri, srećom, nisu uništili umjetnička djela, no zamalo je to učinjeno samim projektom. Trase biciklističkih staza na nekim dijelovima prolaze ravno kroz skulpturu.

Teško je povjerovati da ovako velike skulpture jedino nije uočio projektant. Još je gore što mu u izradi elaborata naziv Aleja skulptura ništa nije sugerirao.

Projekt je izradila zagrebačka tvrtka čiji komentar, unatoč upitima, danas nismo dobili, ali jesmo onaj investitora. Gradonačelnik za propuste optužuje bivšu upravu.

- Hrpa takvih projekata se mora korigirati jer su katastrofalno napravljeni. Eto, to su vam ti savršeni projekti koje nam je bivša vlast napravila. Nikakav "big deal", mijenja se projekt u suradnji s HDLU-om što se tiče same trase, korigira se to putem, rekao je Tomašević.

A to znači da slijedi novi projekt i novi aneks ugovora, uz veće troškove i najvjerojatnije probijanje roka završetka radova koji je do sada bio 1. svibnja. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora