Hrvatske željeznice uhvatile su se u koštac s ozbiljnim radovima. Riječ je o trenutačno financijski najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj. Na relaciji Dugo Selo-Križevci te Križevci-Koprivnica-državna granica s Mađarskom - obnavlja se postojeći i gradi drugi kolosijek.
Prva željeznička postaja nakon granice s Mađarskom na magistralnoj pruzi Budimpešta – Zagreb nalazi se u Novom Drnju.
Tamo je upravo završena moderna zgrada, a elektrificirana pruga sada ima šest kolosijeka. Radove nadzire voditelj projekta Mario Rašić.
– Radovi su započeli u lipnju 2020., a cilj nam je da do kraja sedmog mjeseca sljedeće godine realiziramo sve građevinske radove, kazao je Rašić.
Najvažnija pruga na Mediteranskom koridoru
Riječ je o važnoj tranzitnoj pruzi na takozvanom Mediteranskom koridoru, koja će brže i učinkovitije spojiti riječku Luku s Budimpeštom. Nova pruga zahtijeva i modernu tehnologiju, a za sigurnost putnika i robe brine novoinstalirani prometno-upravljački sustav.
– Ovaj uređaj je značajno sigurniji za rad, to je elektronički sustav koji je po sigurnosti mnogo napredniji od prethodnog, naglasio je Rašić.
Do sada je završeno 80 posto građevinskih radova na dionici od Križevaca do granice s Mađarskom. Cijela trasa duga je oko 40 kilometara, a vrijednost radova iznosi 320 milijuna eura.
Trenutačno su najintenzivniji radovi na kolodvoru u Koprivnici, koji će dobiti novu vizuru – bit će instalirani informativni paneli, dizala, a sama zgrada bit će obnovljena nakon konzultacija s konzervatorima.
U tijeku su i radovi na obnovi pruge od Koprivnice do Varaždina te od Varaždina do Čakovca, vrijedni 190 milijuna eura. Kako je izvijestio novinar Ivica Grudiček, izvođač mora do 2028. godine osposobiti prugu za prometovanje vlakova brzinama do 100 kilometara na sat. Dok radovi traju, putnici će se na tim dionicama umjesto vlakovima prevoziti autobusima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!