Počela je sanacija pruge nakon željezničke nesreće u Škrljevu kod Rijeke. Bit će to zahtjevna akcija jer s pruge treba ukloniti teretni vlak, pružno vozilo na koje je naletio te razasuto žito koje je vlak prevozio.
13.12.2023.
Zadnja izmjena 19:38
Autor: Danijela Minić/V.G./M.M./HRT
Počela je sanacija pruge nakon željezničke nesreće u Škrljevu kod Rijeke. Bit će to zahtjevna akcija jer s pruge treba ukloniti teretni vlak, pružno vozilo na koje je naletio te razasuto žito koje je vlak prevozio.
Od jutra se radi na pripremi terena za uklanjanje ostataka teretnog vlaka koji je uslijed nesreće iskočio iz tračnica. Uz djelatnike Hrvatskih željeznica, njih 50-tak, na terenu je bilo i 14 djelatnika Tehničkog servisa željezničkih vozila iz Zagreba te njihov pomoćni vlak, rekla je HRT-ova novinarka Jelena Tomac.
- Plan je, bude li moguće, pokušati dignuti i spasiti zadnji vagon. Kažem, bude li moguće, jer radi se o velikoj težini, taj je vagon još uvijek pun tereta. Nakon toga trebalo bi se krenuti u rezanje ostalih vagona koji se nedaju spasiti. Riječ je o 19 vagona. Tu će biti, kako su mi rekli iz Tehničkog servisa, oko 400 tona lima i ostalog otpada.
Istaknula je kako sutra dolazi i pojačanje iz Slovenije - teleskopska dizalica, kojom će probati ukloniti pružno vozilo HŽ-a i dignuti lokomotive na kolosjek.
- Svi su svjesni koliko je važan ovaj prometni pravac i pokušat će odraditi sve u najkraćem mogućem roku, ali ističu da je teško procijeniti koliko će to sve trajati jer su uvjeti izrazito teški, zbog konfiguracije terena, vremenskih uvjeta. Ističu i da ovako težak slučaj gotovo da i nisu imali, rekla je Tomac.
Nakon što se sve ukloni, trebat će naravno popraviti i prugu, oštećeno je 220 metara pruge.
Iz HŽ-a predviđaju da će sve skupa trajati desetak dana.
Danas se pripćenjem obratila i tvrtka koja upravlja kontejnerskim terminalom na Brajdici, oni pak očekuju da će se pruga otvoriti 19. prosinca. Svoje klijente uputili su na alternativni pravac kroz Sloveniju te istaknuli od koliko je važnosti ovaj zatvoreni željeznički pravac za riječku luku. Naime, 50 posto volumena na kopnenom diju prevozi se željeznicom.
Uskoro počinje uklanjanje stražnjeg vagona oštećene kompozicije vlaka koji je prevozio kukuruz iz Mađarske u Rijeku.
U pomoć djelatnicima HŽ Infrastruktura stigla kompozicija Tehničkih servisa željezničkih vozila iz Zagreba. Nakon izvlačenja zadnjeg vagona ostali se režu i usisava se 1100 tona kukuruza, a mehanizacija koju će angažirati austrijski vlasnik prijevoznik stiže sutra nakon što danas trojica stručnjaka iz Austrije i Slovenije utvrde koja im je mehanizacija potrebna.
Teretni promet riješen je alternativnim putem koji vodi iz Rijeke prema Ilirskoj Bistrici. Dalje vlakovi idu prema svojim pravcima. Putnički promet odvija se autobusima od Rijeke do Plasa, a dalje putnike prevoze vlakovi.
- Trudimo se da, koliko god možemo, olakšamo svima. Svjesni smo da nam je ovo glavna pruga, ali otklanjamo posljedice brzo, rekao je Stipo Barišić, voditelj Područne radne jedinice prometa HŽ Infrastrukture.
Uništeno je 220 metara pruge.
- Na tih 220 metara se nalazi razbijen vlak i 1100 tona tereta. Mi ćemo raditi u fazama i gledat ćemo da nam na terenu bude do 50 ljudi u svakoj fazi, sve preko toga bi bila gužva, rekao je Barišić.
Luka Rijeka trpi velike štete budući da se određeni teret može prevesti jedino željeznicom.
- Mi smo radi toga otvorili alternativni pravac preko Slovenije, da bismo umanjili štetu, kazao je Barišić.
Škrljevo
Foto: Danijela Minić / HRT
Osim materijalne štete koja je ogromna, spriječene su posljedice za ljudske živote za što su zaslužna četiri prometnika HŽ-a.
- Mi smo ponosni na naših četvoricu radnika. Prometnica u Meji je jedan od naših najmlađih prometnika, postupila je savjesno i odgovorno. Trojica prometnika koja su bila u Škrljevu su odradili svoj dio posla fantastično, spriječili su da se nesreća pretvori u tragediju. kazao je Barišić.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora