Nakon desetljeća čekanja sve je bliža izgradnja novog ulaza u Zagreb. Izvođač koji će vijaduktom spojiti Sarajevsku s obilaznicom i autocestom A11 počeo je s pripremnim radovima i uskoro dovozi strojeve. Ekipa HRT-a provjerila je kada se očekuje da će preko novog vijadukta proći prva vozila.
Počeo je teći dvogodišnji rok za izgradnju novog, južnog ulaza u Zagreb koji bi trebao znatno rasteretiti promet.
- Važno je naglasiti da se za Hrvatske autoceste radi o vrlo unikatnom projektu gdje se radi u gradskom tkivu. Imamo veliko preplitanje s raznim drugim infrastrukturama i njihovim upraviteljima kao što su Hrvatske željeznice, imamo toplovod, imamo i srednji napon za izmjestiti, niske napone i vodovod i tako puno drugih instalacija. Nalazimo se u toj fazi da su u izradi izvedbeni projekti koje je izvođač dužan po ugovoru napraviti, kaže Sanjin Velebit Pešut, pomoćnik direktora za građenje i izvanredno održavanje HAC.
Vijadukt s dva prometna traka u svakom smjeru spajat će Sarajevsku cestu s autocestom A11 Zagreb-Sisak te s A3, odnosno zagrebačkom obilaznicom.
- Projekt ima dužinu oko 1000 metara, od toga se 715 metara odnosi na dva vijadukta. Svaki od njih se sastoji od 200 metara betonskog rasponskog sklopa i 500 metara čeličnog, kaže Velebit Pešut.
Gradit će ga kineska tvrtka koja je izgradila i Pelješki most.
- Nakon provedenog postupka javne nabave imali smo određenih i žalbi i poteškoća i to ugovorili i izvođač je formalno uveden u posao i radovi će krenuti vrlo brzo. To je sada stvar samo realizacije samog projekta. Neće biti velikih kašnjenja jer izvođač je dobar, rekao je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture.
Ispod vijadukta bit će okretište za tramvaje koji će prolaziti novom tramvajskom prugom duž Sarajevske ceste.
- Što se tiče privremenog okretišta, njega moramo raditi, kao što znate, jer kasne radovi na vijaduktu koji ide preko Ranžirnog kolodvora u režiji HAC-a. Njima se odužila javna nabava. Njihova je procjena da neće stići odraditi taj sjeverni dio vijadukta na vrijeme kad mi možemo pustiti tramvajsku prugu u pogon, rekao je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević.
Tramvaj bi trebao početi voziti u proljeće, dok se očekuje da će vijadukt, vrijedan više od 53 milijuna eura bez PDV-a, biti otvoren tijekom 2028.