Brzina je na europskim prometnicama vodeći uzrok najtežih nesreća, sa smrtnim posljedicama. I u Hrvatskoj se na cestama zbog brzine gotovo svakodnevno gube životi. Zemlje članice Europske unije i ove godine provode akciju pojačanog nadzora brzine kretanja vozila, pa tako i u Hrvatskoj.
Prva ovogodišnja akcija ROADPOL, 24-satnog pojačanog nadzora brzine, trajat će do ponoći. Radi se o akciji Europske mreže cestovne policije (ROADPOL), a provodi se u 20 europskih država, među kojima je i Hrvatska. Novinar Boris Kanazir izjavio je za središnji Dnevnik HTV-a da je današnja policijska akcija pokazala kako unatoč visokim kaznama i dalje ima onih koji brzo voze, a lani je na našim cestama poginulo 239 ljudi. Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije MUP-a, istaknuo je da će rezultati akcije sutra biti poznati.
- Rezultati prošlogodišnje akcije pokazali su kako još uvijek ima vozača koji ne poštuju ograničenja brzine. Prošle godine smo sankcionirali preko 2300 vozača, rekao je.
Dodaje kako je brzina ta zbog koje dolazi do teških posljedica prometne nesreće. Lani je 115 osoba smrtno stradalo zbog brzine.
- Ove godine bilježimo manje prometnih nesreća, a do sada je 10 osoba manje poginulo u odnosu na prošlu godinu, kazao je.
Osvrnuo se i na vozače motora te dodao kako je lani smrtno stradao 71 vozač ili putnik na motociklu. Naglasio je da će policija pokrenuti i preventivne i represivne aktivnosti kako bi ove godine taj broj bio manji.
Nova cesta kod Pelješkog mosta – brza vožnja traži pojačani nadzor
Novu cestu kod Pelješkog mosta mnogi vozači vide kao priliku da stisnu gas. Od odmorišta Komarna do čvora Zaton Doli pojačani nadzor brzine itekako je potreban.
- S obzirom na to da je nova cesta i da je nova infrastruktura, imamo velikih problema jer je primamljiva vozačima koji su skloni činjenju prekršaja po pitanju nepropisnih brzina, po pitanju nepropisnog pretjecanja, rekao je Vedran Mustapić, Policijska postaja Ston.
Vozači policijsku akciju - podržavaju.
Brzina je uz alkohol, mobitel i nekorištenje sigurnosnog pojasa jedan od četiri ubojice u prometu. Čak i malo povećanje brzine povećava rizik od ozljeda.
- Čim je veća brzina, smanjene su vozačke sposobnosti i veća je vjerojatnost da će doći do težih posljedica, naglasio je Dalibor Majsec, pomoćnik načelnika Druge postaje prometne policije Zagreb.
Kazne za prebrzu vožnju posljednjih su godina znatno porasle u mnogim europskim zemljama. U Hrvatskoj se kreću od 30 do 2650 eura.
- Za prekoračenje brzine iznad 50 km/h unutar naseljenog mjesta je predviđena i kazna zatvora do 60 dana i zabrana upravljanja motornim vozilom, kazao je Mišel Matošević, policijski službenik za preventivu u cestovnom prometu, Zagreb.
Diljem Hrvatske postavljeno je i više od 600 fiksnih kamera za nadzor brzine.
- Na području PU zadarske trenutačno je postavljeno 38 kamera za nadzor brzine. Sve te lokacije na kojima su postavljene kamere, znatno nam je smanjenje prometnih nesreća, rekao je Neven Paškalin, voditelj poslova prometne policije, PU zadarska.
Jer sigurnost na cestama nije samo zadatak policije nego svih sudionika u prometu.