08:16 / 27.03.2021.

Autor: Druga strana/HTV

Biste li kupili rabljeni automobil od ovog čovjeka?

Dimitrije Trbović u emisiji Željka Karduma "Druga strana"

Dimitrije Trbović u emisiji Željka Karduma "Druga strana"

Foto: Druga strana / HTV

Američka uzrečica "Biste li kupili rabljeni automobil od ovog čovjeka?", bila je moto demokratske kampanje protiv republikanskog predsjednika Nixona, davne 1960. godine. Od tada pa do danas nije se puno toga promijenilo – kupnja polovnih automobila i dalje se zasniva na povjerenju i usmenoj preporuci.

Startup Neostar projekt je Zubak Grupe, kojim žele promijeniti filozofiju trgovine rabljenim automobilima.

- Praksa da se ne vjeruje trgovcima automobila je i dan danas aktualna, i to je na neki način naša frustracija, pokušavamo razumjeti zašto je to tako, rekao je za ovotjednu HTV-ovu emisiju Druga strana Dimitrije Trbović, glavni direktor Neostara, dodavši kako je iz te frustracije nastala ideja Neostara, odnosno "ideja transparentnosti iz okruženja automobila".

Platforma povezuje kupce i prodavatelje, a Neostar na sebe preuzima inspekciju vozila i digitalno objavljuje servisnu povijest vozila te samim time rješava i problem nepovjerenja između kupca i prodavatelja. Prodavatelj unosi nekoliko osnovnih podataka o vozilu, a ostatak informacija unose inspektori nakon što vozilo pregledaju po 60 ključnih točaka.

- Važna stvar je da nema manipulacije podacima, ističe Trbović i dodaje kako od 20 automobila koji su uneseni u sustav dnevno, u prosjeku odbiju njih četiri.

Je li vozilo sudjelovalo u sudaru?

- Ljudi koji prodaju automobil ne žele prezentaciju podataka na razini na kakvoj ih mi vidimo. Mi ukažemo da je vozilo sudjelovalo u sudaru ili da neki podaci ne odgovaraju – nije problem ako je automobil sudjelovao u sudaru, problem je ako ne želite da se takav podatak istakne. Mi ga onda odbijamo i ne unosimo u platformu, objašnjava.

Platforma je namijenjena svima koji imaju automobil, bilo da je riječ o pravnoj ili fizičkoj osobi.

Razmišljali smo o Neostaru kao o mjestu informacija – da znate kada je vrijeme za servis, koliko stoji bez da šaljete upit za ponudu, da znate da je vrijeme za zamjenu nekih stvari koje vam možda ne bi pale na pamet.

- Kad je prodaja ili kupovina automobila u pitanju, tu pružamo informacije o cijeni, o trendovima i slično, kaže Trbović, koji je ovaj način trgovine usporedio s AirBnB i Uber platformama.

Jamstvo na - informacije

- Mi dajemo jamstvo na naše informacije – znači dajemo jamstvo na automobil, i to do 15 godina starosti automobila ili 250.000 km, uvjerava.

Uz prodaju i kupnju rabljenih automobila, Neostar omogućuje i pregled raspoloživih servisa na karti te odabir i ugovaranje termina servisa vozila, kao i cijene.

- Onaj tko ima servisni kapacitet, stavlja ga na raspolaganje ne platformu i kaže za koju cijenu želi raditi, možda brendove koje želi raditi i to je to - sve ostalo sustav sam radi. Kada dođe netko kome treba servis, on kaže koju marku i model automobila vozi, a sustav sam povlači tvorničke normative, množi ih sa cijenom sata servisa i 'pita' nacionalni katalog rezervnih dijelova koja je cijena, te sve to zbraja kao jedan model. Sustav je zatvoren i bilo čija intervencija je nemoguća – serviser piše cijenu radnog sata, a sve ostalo su tvornički sustavi proizvođača. Krajnji korisnik dobije kartu sa servisima kao i cijene, objašnjava Trbović.

Uz sve to, Neostar uskoro planira omogućiti i ugovaranje online kredita i osiguranja, odnosno integrirati cijelu platformu. Trbović kaže kako je ideja pokriti sve vezano za okruženje automobila:

- Naš posao je učiniti informacije dostupnima, kaže.

Kupio automobil, nije ga ni vidio uživo

U razvoj platforme uloženo je 35 milijuna kuna, a plan im je privlačenje novih investitora kako bi omogućili daljnji razvoj. Trbović ističe i kako ne ciljaju na regiju, već na Europsku Uniju. Svaki tjedan im se javljaju ulagači, no on smatra kako još nisu spremni za izlazak na veće tržište. U mjesec i pol dana rada, Neostar je imao 138 transakcija, a jedna od njih bila je 100 posto online.

- Imali smo transakciju između dvije fizičke osobe, bez da je kupac vidio automobil, priča Trbović, dodajući kako Neostar ne isplaćuje novac prodavatelju prije nego kupac potvrdi da je automobil u stanju kakvo je opisano.

- Bilo je uzbudljivo vidjeti da postoji korisnik koji je spreman na takav jedan potez, kaže.

- Tržište kojem se mi obraćamo, koje je 3-4 puta veće od tržišta novih automobila, je totalno nekonsolidirano. Ako pogledamo ostale platonske ekonomije, sve su odreda ušle na nekonsolidirana tržišta koje su digitalno konsolidirali, a ne na tradicionalan način – to je ključ cijele priče, zaključuje Trbović.

Pogledajte razgovor:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!