Hrvatska se predstavila na najvećoj svjetskoj turističkoj burzi ITB 2024.

05.03.2024.

Zadnja izmjena 19:49

Autor: Silvana Skočajić/T.V./S.M./Dnevnik/HRT

Hrvatska je u Njemačkoj u pozitivnom trendu bukinga i za glavnu sezonu i za pred i posezonu te ukupno možemo biti optimistični za ovu godinu s tog tržišta, ocjena je direktora HTZ-a Kristjana Staničića s turističke burze ITB Berlin.

ITB Berlin je najveća svjetska turistička burza, koja daje prve naznake za sezonu u tekućoj godini za cijeli svijet, a posebice s turistički 'potentnog' tržišta Njemačke. Otvorena je za turističke profesionalce i partnere koji se sastaju i dogovaraju poslove uz promociju ponuda svojih zemalja i tvrtki. Na njoj se predstavlja oko 5.500 izlagača iz svih segmenta turističke i industrije putovanja iz oko 170 zemalja, među kojima je i Hrvatska, čiji je nositelj nastupa Hrvatska turistička zajednica (HTZ ) i 20-ak suizlagača, tvrtki i zajednica.

Među njima su turističke zajednice Kvarnera, Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Ličko-senjske i Šibensko-kninske županije, gradova Zagreb, Split i Dubrovnik te najveće hotelske tvrtke u Hrvatskoj, NP Plitvička jezera i drugi.

Svi izlagači na hrvatskom štandu su, kako ističu, zadovoljni suradnjom s njemačkim i drugim partnerima iz svijeta, a zbog trenutno dobrog bukinga u Njemačkoj i najava za ostatak godine svi manje-više očekuju i bolje rezultate u turizmu nego lani.

- Nastup Hrvatske na ITB-u dobra je prilika za dodatno jačanje pozicije kao atraktivne i održive, cjelogodišnje turističke destinacije. Imamo puno više od ponude sunca i mora, a i partneri iz Njemačke žele više suradnje, turisti najavljuju više putovanja, što su dobri znakovi s tog tržišta, koje bi se ove godine s oko 70 milijuna putovanja ukupno moglo 'poravnati' s 2019., kazao je Staničić, podsjetivši da je njemačko tržište s kojeg se u Hrvatskoj ostvaruje najveći godišnji turistički promet.

Među predstavnicima turističke industrije iz cijeloga svijeta, koji su stigli u Berlin, Hrvatska je ove godine na njemačkom tržištu četvrta najtraženija destinacija.

- Bez ikakvog ustezanja se može reći da smo mi zvijezda u usponu eruopskog trusitičkog tržišta da smo jedni od lidera turizma na Mediteranu i Europi da se dobro nosimo s konkurencijom i samo je pitanje što napraviti i kako tu poziciju što duže zadržati, kazao je Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam.

- S jedne strane, moramo biti ponosni što smo traženi i popunjeni, a s druge na nekim sastancima kažu mi bi radili mi bi veće brojke ali nema kapaciteta, izjavio je Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.

Unatoč recesiji i rastu cijena, interes njemačkih gostiju je velik. Vidi se to i po ranim rezervacijama.

- Mi bilježimo nekih 30 posto rast u odnosu na booking prošle godine, s tim da nam trenutno najviše rastu azijska tržišta, rekao je Ivan Rukavina, direktor prodaje putničke agencije Uniline.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac navela je da analize pokazuju da se "njemački turisti vraćaju u većem broju i da je buking ove godine krenuo puno ranije", a i da im je Hrvatska na visokom mjestu po potražnji (četvrta od stranih destinacija).

- Trebamo biti svi svjesni da je reforma turizma tu, i da se vodimo ka održivom i cjelogodišnjem turizmu te jačanju prometa u pred i posezoni. Stoga vesele i najave s njemačkog, ali i drugih tržišta da su turisti zainteresirani doći i izvan ljeta, kazala je ministrica, napominjući i da se mnoge zemlje i njezine kolege iz svijeta zanimaju za novi hrvatski zakon o turizmu i planove održivog razvoja.

S te strane ju je uprava ITB Berlina pozvala da sudjeluje na globalnom okruglom stolu od tranziciji i budućnosti turizma, gdje je predstavila reformu hrvatskog turizma, a sudjelovali su još i čelni ljudi Svjetskog vijeća za turizam i putovanja (WTTC) te nekoliko drugih ministara.

Sastala se i s ministrom turizma Saudijske Arabije Ahmedom Al Khateebom te glavnim tajnikom UN Tourisma Zurabom Pololikashvilijem, razgovarajući o suradnji, održivosti i drugim trendovima.

Hrvatska se dobro predstavila


Iz Berlina se za središnji Dnevnik HTV-a javila Silvana Skočajić.

- Podaci i najnovija istraživanja kažu da se Hrvatska dobro drži na njemačkom tržištu, da smo bolji od mnogih drugih europskih zemalja. Pokazuju to i podaci e-vizitora za prva dva mjeseca ove godine, gdje bilježimo rast u dolascima njemačkih gostiju od 6%. Iza nas je prvi dan sajma i iako su vrata ovoga sajma i program završili negdje u 18 sati, do maloprije su tu bili veliki redovi, čekali su se taksiji kako bi se moglo otići sa sajma. To sve pokazuje koliki je veliki interes i koliki je veliki broj izlagača - 5.500 izlagača iz 170 zemalja. Svi su oni došli ovdje pokazati što imaju i kako se nose s konkurencijom, kazala je novinarka Skočajić.

- Osim toga, velike gužve su bile i u samom gradu, a bit će i u zračnoj luci, jer evo Lufthansa je danas ponovo najavila novi štrajk, dodala je i naglasila da se Hrvatska dobro predstavila te da je među ostalim na sajmu bilo riječi o brojnim izazovima tipičnima i za naš turizam i za ostale zemlje - kao što su klimatske promjene, nedostatak radne snage, ali i utjecaj umjetne inteligencije, kazala je.

Nove zračne linije iz Zagreba


- Velika novost je da počinjemo letjeti liniju Zagreb-Berlin tri puta tjedno. Osim toga, iz Zagreba ćemo ponovno otvoriti liniju za Stockholm tri puta i nova linija će biti Zagreb-Tirana. Osim toga, u ljetnom redu letenja je već najavljena linija iz Splita za Istanbul, rekao je Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa.

Kvarner predstavio suradnju s RDA


Turistička zajednica (TZ) Kvarner na ITB-u predstavila je suradnju s Međunarodnim udruženjem autobusera (RDA), koje će nakon 20 godina godišnju skupštinu opet održati u Rijeci, i to u listopadu 2024.

- To je velika prilika za dodatnom promocijom i dolascima turista jer je RDA najveće udruženje autobusera koje okuplja 2.600 organizacija iz 40 zemalja svijeta, i mnogi će doći u Rijeku. Mnogi od njih na Kvarner već godinama dovoze veliki broj turista, što najavlju i za ovu godinu. Autobuseri se također oslanjaju na održive strategije, a važni su nam i jer dovoze puno turista u pred i posezoni, što je nama najvažnije", kazala je direktorica TZ Kvarnera Irena Peršić Živadinov.

Naglasila je i da ta regija stalno jača svoju ponudu te da će 2026. biti i europska regija gastronomije, a iznijela je i podatke da je u zadnjih deset godina broj noćenja na Kvarneru porastao 100 posto, a samo u prva dva mjeseca 2024. imaju porast od 50 posto u odnosu na 2019.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora