18:15 / 06.07.2021.

Autor: Mladen Sirovica/Dnevnik/P.F./HRT

Rimac za Dnevnik HTV-a: Objava projekta o samovozećim robotaksijima krajem godine

Mate Rimac

Mate Rimac

Foto: HRT / HTV

Nakon što je Mate Rimac jučer objavio da postaje većinski vlasnik Bugattija vijest su prenijeli svi ugledni svjetski mediji - od CNN-a do Financial Timesa. Rimac je gost središnjeg Dnevnika HTV-a.


- Bugatti ima 110-ljetnu povijest i tradiciju, uvijek su bili poznati po podizanju ljestvice, kako prije Drugog svjetskog rata. tako i sada zadnjih 20 godina. Grupacija Volkswagen uložila u Bugatti više od milijardu i eura. Najveća tvrtka u Europi VW dati takvo povjerenje maloj firmi u Hrvatskoj  koja nije postojala do prije 12 godina i prvi puta u povijesti izdvojiti jednu marku i dat nama mislim da to puno govori, rekao je Rimac. 

Na pitanje kako su se našli na omjeru 55% i 45% Rimac je rekao kako su pregovori krenuli prije 2 godine. 

- Na sastanku šef strategije VW mi je spomenuo što misliš da ti preuzmeš Bugatti. Mislio sam da se šali i nisam se obazirao. Par mjeseci kasnije me nazvao i pitao jesam li razmislio o tome. Tada sam shvatio koliko je to ozbiljna stvar i shvatio sam koliko to ima smisla i kako je to win-win-win i za VW i za nas i za Bugatti. Do omjera 55% i 45% došlo je na temelju valuacije, gdje se procjenjuje vrijednost naše proizvodnje automobila, a to je odvojeni posao od proizvodnji komponenti za druge proizvođače, To su sad dvije izdvojene firme. Onda se procjenom Bugattija došlo do tog omjera. Ono što je bilo važno za nas na početku da imamo upravljanje. Da bi Bugatti radio drugačije u budućnosti bio profitabilan, uspješan moraju se stvari promijeniti tako da imamo neovisnost od Volkswagena i Porschea. Oni su iza nas kao kumovi, ali mi imamo upravljačku moć i bilo nam je važno da u Hrvatskoj možemo raditi glavninu posla i da je tu sjedište, rekao je Rimac.

U ovaj pothvat Bugatti unosi tradiciju i brand, a vi novu tehnologiju i razvojni pristup. Što će se sada događati nakon formalnog spajanja. Znamo da je Bugatti godinama bio gubitnik unutar Volkswagen Grupe.

- Bio je, ali zadnjih nekoliko godina nije nego su profitabilni. Sad je osiguranje nastavka poslovanja, širenje i dalje proizvodnje, moramo isporučiti preostale automobile. Krenuli smo već prije godinu dana s razvojem novog modela, nasljednika i to razvijamo tu u Hrvatskoj. Kompletno se razvija novi automobil koji će biti nasljednik tog modela, a već razmišljamo i o drugim modelima i ta ista tvrtka mora sad početi s proizvodnjom i isporukom naših Rimac Nevera za kupce diljem svijeta. Bugatti danas ima nekih 450 do 500 zaposlenih, a Rimac ima 1000. Od tih tisuću uzimamo nekih 300 koji su dio proizvodnje automobila i onda moramo vidjeti kako na najefikasniji način kombinirati te tri lokacije - Zagreb, odnosno Svetu Nedjelju, Molsheim u Francuskoj i Wolfsburg u Njemačkoj i pogoditi pravi omjer, objasnio je Rimac.

Za svoj projekt autonomnih vozila odnosno samovozećih robotaksija u Zagrebu iz Europskog fonda za oporavak dobit ćete 200 milijuna eura. U kojoj ste fazi razvoja? Koliko je uistinu teško napraviti autonomno vozilo, da nema nitko kontrolu nad njim nego da ono samo kontrolira puteve kroz grad?

- To je jedan sasvim odvojen projekt i to smo odlučili raditi zadnje tri godine totalno ispod radara. Čak ni naši vlastiti zaposlenici ne znaju za taj projekt, koji nisu direktno na projektu i to je odvojena firma. Za to smo se odlučili zato što jako puno postoji najava u ovom području, jako puno firmi priča o nečemu a nikad ne ostvari. Mi smo se odlučili prvo napraviti pa onda pokazati. Nažalost, kroz taj plan oporavka su izašle neke poluinformacije o projektu. To je projekt u kojem ćemo mi s našim investitorima uložiti stotine milijuna, ako ne i milijarde eura u Hrvatsku. Tu je isto odgovor na pitanje, kad nas ljudi pitaj pa kad će nešto "normalne" Hrvate a ne za bogate, to će biti odgovor na to i ne samo za Hrvatsku, to namjeravamo napraviti što je puno veće od Rimac Automobila i što će ići u cijeli svijet. Projekt još nismo objavili i to ćemo učiniti krajem ove godine i početkom iduće godine. Mislim da će svi biti oduševljeni kad vide što radimo, bit će stvarno nešto novo na svjetskoj razini, ali želimo to prvo skoro pa završiti  pa onda pokazati i to će biti uskoro, najavio je Rimac.

- Što se tiče europskih novaca, mi smo u razgovorima. Znate što, pitajte naše ministre - nema projekata. Može svatko reći što hoće, ali mi imamo kapital naših investitora gdje mi ulažemo stotine milijuna eura , investiramo u nove tehnologije, u proizvodnju i to je jedina stvar koju možete povući europska sredstva. Mi imamo taj potencijal, mi smo dosad platili 20 milijuna eura u državni proračun, a dobili smo 2 milijuna eura iz državnog proračuna, znači 10 puta više uplaćujemo nego što dobijemo, tako da ta europska sredstva, to je samo nekakav razgovor i još ništa nije dogovoreno, istaknuo je Rimac.

Kako tumačite da je Hrvatska propustila tranzicijske prilike za privlačenje autoindustrije kod nas. Našli su mjesta u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj. Gdje smo pogriješili?

- U tome da se država nije strateški odlučila i radila proaktivno na privlačenju takvih investitora. Radilo se reaktivno, kad bi netko došao razgovaralo se s njima i tu i tamo bi kapnula koja investicija, ali to je stvarno zanemarivo u usporedbi s Češkom, Slovačkom i Mađarskom. Tu se treba raditi sveobuhvatno, rekao je Rimac.

- Mi smo napravili jednu ogromnu studiju koju smo prezentirali Vladi prije 2-2,5 godine. Upravo kroz ovakve stvari se dobiva neki visibility (vidljivost, op.a.) da se uopće dođe na popis zemalja gdje se provjerava ima li smisla investirati. Tu ima jako puno posla da Hrvatska bude konkurentna, jednostavno je stvar takva da su države u konkurenciji kao i tvrtke i ako nisi bolji od drugih neće doći investitori, naglasio je Rimac.

Rimac je na predstavljanju te povijesne akvizicije sinoć u Dubrovniku najavio osnivanje nove kompanije do kraja godine pod nazivom Bugatti Rimac, i to sa sjedištem u Hrvatskoj.

- Bugatti je nesumnjivo jedan od najboljih proizvođača hiperautomobila u povijesti, a sada mi imamo odgovornost nastaviti njegovu stoljetnu tradiciju koristeći naše iskustvo, tehnička znanja, i naše partnerstvo kako bismo nastavili ovu tradiciju, rekao je Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Automobila.

Pogledajte i snimku gostovanja Mate Rimca u emisiji HTV-a U svom filmu od 2. listopada 2018. kada je gotovo pa proročanski rekao: Pitajte me za par godina jesam li uspio.

Rimac preuzima Bugatti

Podsjetimo, u cijelom svijetu odjeknula je senzacionalna vijest da je hrvatska tvrtka "Rimac Automobili" preuzela Bugatti, vodećeg svjetskog proizvođača superluksuznih automobila. Nova kompanija Bugatti Rimac imat će sjedište u Hrvatskoj, a Mate Rimac poručuje da je riječ o prijelomnom događaju u povijesti tvrtke, koja je, podsjećamo, prije desetak godina s radom počela - u garaži.

Donedavno nezamislivo, a danas - stvarnost. Hrvatska tvrtka preuzima proizvođača automobila koji je sinonim za luksuz. Povezivanje dviju tvrtki donijet će veliku dodanu vrijednost, kažu u Porscheu, koji je već neko vrijeme suvlasnik Rimac automobila.

- Spajamo vještine koje imaju Bugatti i Rimac. Njihove sposobnosti savršeno se upotpunjuju. Ovo je slučaj u kojem je 1+1 više od 2, rekao je na objavi vijesti Oliver Blume, glavni izvršni direktor Porschea.

- Bugatti razvija i proizvodi jedinstvene automobile najvišeg standarda koji su očaravali naše ekskluzivne kupce niz godina. U zajedničkom pothvatu s Rimcem, Bugatti će i dalje moći pokazivati svoje izvanredne sposobnosti i karizmu, naveo je Lutz Meschke, glavni financijski direktor Porschea.

Stručnjaci kažu da je ta vijest snažno odjeknula u automobilskoj industriji i objašnjavaju zbog čega suradnja ima svijetlu budućnost.

- Ja bi prije svega rekao da je idealan brak. Dakle, Porsche kao kum stoji iza bračnih partnera što su Bugatti i Rimac. Bugatti ima problem da svoju tehnologiju pogona bazira na motorima s unutrašnjim izgaranjem, kojima je, po svemu sudeći, 2030. došao kraj. Tu stupa na scenu Rimac, smatra Kristijan Tićak, glavni urednik magazina "Auto motor i sport".

Nedvojbeno je riječ, kažu ekonomski stručnjaci, o dosad najvećem preuzimanju koje je provela hrvatska tvrtka. To će pozitivno utjecati na poslovno okružje i ugled Hrvatske.

- Procjena je da će biti 3-5 milijardi eura tržišna kapitalizacija Rimca kad izađe na burzu. To je više od Agrokora. Kad je propadao, vrijedio je nekih 2,5 milijarde. To je više od Ine, smatra ekonomski stručnjak Danko Sučević.

Proizvodnja Bugattija ostaje u Francuskoj, no sjedište kompanije i razvoj obaju brendova bit će u Hrvatskoj. Kompanija će zapošljavati oko 430 ljudi, a na čelu će biti Mate Rimac, čovjek koji je sve pokrenuo iz garaže.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!