Nakon prošlogodišnjih odličnih rezultata, naši turistički djelatnici s optimizmom su zakoračili u ovu godinu. Svi žele obogatiti ponudu i jedinstvenim doživljajima privući nove goste. Potvrdili su to na 11-tom turističkom sajmu "PLACE to GO" koji se prvi put održava u ranijem, siječanjskom terminu u zagrebačkoj Areni pa je i malo manje izlagača nego lani - oko 200 iz 14 zemalja.
Bez velikih turističkih atrakcija i šušura na koji smo naviknuli na poznatim svjetskim sajmovima otvoren je naš vodeći sajam turizma kojemu je atraktivniji termin u ožujku oduzeo planirani koncert poznate svjetske pjevačice.
- Bili smo uporni i zahvaljujemo svima koji su došli predstaviti svoju ponudu iz Hrvatske, regije i svijeta. Prvi dan namijenjen je poslovnoj publici, a od petka i u subotu i za široku publiku, za koju je ulaz besplatan, naglasila je Domanovac i najavila da će se sajam u 2025. održati početkom veljače.
- Ono što je novo da smo dali prostora više poslovnim izlagačima. Poanta je prva dva dana biznis, biznis i tu je bitno dogovoriti što više poslova, dodala je.
Domanovac je rekla kako u organizaciji sajma pomaže pokroviteljstvo Ministarstva turizma i sporta (MINTS), Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Hrvatske gospodarske komore (HGK), Grada Zagreba i njegove turističke zajednice te dugogodišnja suradnja s Turkish Airlinesom i Croatia Airlinesom.
Od stranih izlagača izdvojila je one iz Kine, Indije, Šri Lanke i Tunisa, kao i nekoliko europskih zemalja iz regije, među kojima je i Srbija, koja sudjeluje na sajmu od njegovih početaka.
Rezervacije su za proljetni odmor u lijepoj našoj počele - potvrđuju turističke agencije.
- U ovom periodu su first minute popusti za rane uplate. Nijemci, Slovenci već godinama svoj odmor rezerviraju šest mjeseci unaprijed kako bi uštedjeli tako da bilježimo trend povećanja tih rezervacija unaprijed za odmor u Hrvatskoj i na Mediteranu, kazala je Ana Magdić, voditeljica prodaje Palma travel Zagreb.
Nacionalni parkovi naš su turistički adut pa i ne čude učestala ulaganja u kvalitetniju ponudu.
- Zahvaljujući europskim fondovima parkovi su otvorili centre za posjetitelje, neki parkovi koji su poznati u svijetu poput Plitvica i Krke bilježe veći broj posjetitelja dok parkovi prirode nešto manje, ali sve više se otvaraju ii turisti ih prepoznaju.
Kinezima je Hrvatska i dalje poželjna destinacija, a bilo bi ih više da imamo izravne aviolinije.
- Povezuju nas trgovina, investicije i turizam. U Hrvatsku je dolazilo prije pandemije čak pola milijuna kineskih turista, ove ih godine očekujemo oko sto tisuća, no izravne linije za koje se zauzimamo znatno bi ojačale suradnju, rekao je Qi Qianjin, kineski veleposlanik u RH.
- Hrvatska nema diplomatsko predstavništvo u Šri Lanki pa za dobivanje vize naši ljudi šalju putovnice u New Delhi, i to koči dolazak naših turista u ovu lijepu zemlju, rekao je Raju Arasaratnam, direktor Jetwing Travels Sri Lanka.
Održivo, zeleno, inovativno, a ne masovno, to je ono što želimo našem turizmu.
- Protekla sezona je bila izuzetno uspješna, takvu očekujemo da će biti i sljedeća i drago mi je da ima puno izlagača iz kontinentalne Hrvatske jer želimo razvijati cjelogodišnji turizam, rekao je Josip Pavić, državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta.
Besplatan ulazak na sajam i pogodnosti za turistička putovanja mogući su razlozi da posjetite do subote zagrebačku Arenu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!