Hrvatska je prvi puta zemlja partner na najvažnijem poslovnom sajmu na Mediteranu, i to u Napulju na Mediteranskoj burzi putovanja. Lani smo ugostili gotovo milijun talijanskih gostiju a sudeći prema najavama turoperatora ove bi godine moglo biti i više organiziranih tura u naše destinacije u pred i posezoni. Veće grupe talijanskih gostiju očekuju se već od travnja.
Talijani vole Hrvatsku, posebice za kraća i češća vikend-putovanja. Poznate hedoniste posebice privlači naša enogastronomija čime ih i nastojimo privući u pred i posezoni.
- Oduševljen sam Hrvatskom i s tisuću vaših otoka. Uspoređujem je sa Sejšelima i drago mi je što živimo tako blizu raja poput Hrvatske, kaže Angelo De Negri, direktor turističkog sajma BMT.
Najviše noćenja Talijani ostvaruju u Istri i na Kvarneru, no atraktivnom ponudom naši ih turistički djelatnici očekuju diljem Lijepe naše.
- Talijani cijene Hrvatsku kao turističku destinaciju, ali želimo ojačati segment organiziranih putovanja s letovima i hotelima. Očekujemo još bolju suradnju sa hrvatskim partnerima, izjavio je predsjednik Udruženja talijanskih turoperatora ASTOI Pier Ezhaya.
I Talijanima je zbog inflacije poskupio život te se mijenjaju i turistički trendovi. Traži se kvaliteta uz povoljnije cijene.
- Više se ne putuje samo u kolovozu već kroz cijelu godinu. U veljači smo u Milanu primijetili trend „first bookinga” jer Talijani traže što povoljniju ponudu. Prvi test za Hrvatsku bit će za Uskrs i očekujemo da bi predsezona mogla biti jača, rekla je Viviana Vukelić, direktorica predstavništva HTZ-a u Italiji.
Sve mediteranske zemlje u ovo izazovno vrijeme dižu cijene i konkurencija je jaka.
- Hrvatska je itekako konkurentna u odnosu na druge mediteranske zemlje i zato su nam Talijani važni jer cijene kvalitetu, raznolikost ponude i umjerene i konkurentne cijene, ističe Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
Turizmu naruku i ide i bolja prometna povezanost juga Italije s Hrvatskom i to ne samo novim aviolinijama nego i brodovima Jadrolinije.
- Ove godine iz Dubrovnika za Bari u špici sezone idemo svakodnevno iz Dubrovnika i time se vraćamo na broj putovanja iz rekordne 2019. i nadamo se i većem prometu, rekao je komercijalni direktor Jadrolinije Zvonimir Matić.
Italija je jedno od naših važnijih emitivnih tržišta - uvijek među top deset, no moglo bi i bolje jer ipak su nam to prvi susjedi.