Lovrić: Problem javnog prijevoza se ne može riješiti bez podzemne željeznice

28.01.2025.

20:59

Autor: Romano Bolković/1 na 1/Pe.F./HRT

Ivica Lovrić
Ivica Lovrić
Foto: 1 na 1 / HRT

U emisiji "1 na 1" Romana Bolkovića gostovao je Ivica Lovrić. Rođeni je Drnišanin, no u Zagrebu je proveo cijeli život. Nakon dva desetljeća u obrazovanju, 12 je godina bio pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, a danas je gradski zastupnik i glavni oponent aktualnom gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću. Ivica Lovrić kandidat je za gradonačelnika stranke Plavi grad.

Lovrić je kampanju započeo s velikim problemom koji neko vrijeme muči građane - gužvama u prometu.


- Postoji dosta problema koji tište Zagrepčane. Po skeniranju raspoloženja koje smo provodili, promet je tema broj jedan. Ono što najviše muči građane je to što promet ne funkcionira. A ono što je, po mom mišljenju, dovelo do ovih nesnosnih gužvi su nerazumne intervencije aktualnih vlasti u prometu, započinje Lovrić.


Osim toga, tramvaji i autobusi se ne održavaju, kaže. Od određenog broja vozila javnog prijevoza koji je potreban, ispravno je oko 70 posto, ističe. A budući da građani zbog toga ne mogu uvijek putovati tramvajem ili autobusom, koriste automobile, što je po njegovom mišljenju, još jedan od razloga koji uzrokuje ove velike gužve u gradu.


- Zato će se naša kampanja bazirati na tome da promoviramo rješenja, a ne da se previše bavimo onim što je loše jer to građani sami vide, ističe.

Lovrić je predložio izgradnju podzemne željeznice, no Tomašević se, kako kaže, narugao tom prijedlogu.


- Prije 20-ak dana je u Solunu otvoren metro, a Solun je skoro tri puta manji od Zagreba. Činjenica što se Tomašević narugao tom prijedlogu govori o njemu. Tomašević je u travnju 2021. Aleksandru Stankoviću obećao da će do kraja mandata započeti izgradnju metroa u Zagrebu i tada je rekao da je to itekako potrebno, govori Lovrić.


- Zbog veličine Zagreba, zbog toga kako je urbanistički Zagreb riješen, posebno donji grad, ne možete riješiti problem javnog prometa kvalitetno bez podzemne željeznice, smatra.


Kao kandidat za gradonačelnika, obećao je građanima da će ukinuti plave vrećice.


- To je eksperiment koji je vrlo štetan. Prvenstveno, protuzakonit je. Dakle, nema zakonskog uporišta na taj model naplate. Drugo, te vrećice su preskupe. Kada je Tomašević dolaskom na vlast odvoz, od dva puta tjedno sveo na jednom tjedno, kroz plave vrećice je nametnuo haraš građanima i dogodio se građanski neposluh. Građani ne kupuju te plave vrećice, ističe Lovrić koji se zatim dotaknuo problema s Jakuševcem.


- Tomaševića je sačekala građevinska dozvola za sortirnicu i izdavanje građevinske dozvole je bilo u postupku za kompostanu u Novskoj. To je više od 50 posto od otpada koji završava na Jakuševcu. Vlada je raspisala natječaj za europska sredstva, a Tomašević se nije javio na taj natječaj. Da je sagrađena sortirnica, a mogla je biti tijekom prve dvije godine njegova mandata, mi više od polovice otpada ne bismo trebali voziti na Jakuševac.


- Drugo, miješani komunalni otpad se može vrlo lako riješiti. Postoje razne tehnologije, neke su čak patentirane i funkcioniraju u okviru tvrtke u gradu Zagrebu, gospodina Majetića, koji je poznat po inovacijama. Danas možete ostatak otpada, bez palionice, bez dimnjaka, svesti na jedan minimum koji se zatim može ili deponirati ili izvoziti, zaključuje Lovrić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!