"Vjerojatno su te upute pisali neki od ljudi koji dugo nisu kročili u razred, a online nastavu nisu izvršavali, tako da smatram da neće biti apsolutno nikakve mogućnosti ispoštovati te upute o formativnom vrednovanju i povratnim informacijama", objašnjava Tvrtko Pleić, profesor geografije u IX. gimnaziji u Zagrebu i za Dnevnik HTV-a govori o izazovima ove školske godine:
- Nova nastavna godina je pred nama, neće biti lako ni učenicima, ali ni profesorima, izvještava novinarka Sunčica Findak za Dnevnik HTV-a.
- Stvarno se nadam, kao i svi u zbornici, da ćemo biti što više u samoj školi, da neće preuzeti online nastava te da neće biti prevelikih problema kao prijašnje dvije godine, rekao je Tvrtko Pleić, profesor geografije u zagrebačkoj IX. gimnaziji.
Tvrtko Pleić je razrednik prvog razreda, na pitanje kako su učenici reagirali na nove epidemiološke mjere u školama, Pleić kaže kako su za sada emocije prvog dana srednje škole prevladale, da čeka sljedeći sat razrednika da učenici postave pitanja vezana uz epidemiološke mjere, ali da vjeruje kako su se učenici do sada naviknuli na izazove pandemije.
Pleić kaže da za sada u zbornici nije bilo riječi o cijepljenju, ali on osobno smatra cijepljenje najvećim dosegom čovječanstva.
- Punoljetni ljudi će odlučiti za sebe, za malodobne će odlučiti njihovi roditelji koji najbolje znaju što je dobro za njih, tako da mislim da ja kao nastavnik apsolutno nemam nikakvog utjecaja niti želim utjecati na to, rekao je Pleić.
Kaže kako profesore zasad najviše zabrinjavaju nejasne upute o ocjenjivanju Agencije za vanjsko vrednovanje, koje su sada nadopunjene, kao i neizvjesnost načina održavanja same školske godine.
- Vjerojatno su te upute pisali neki od ljudi koji dugo nisu kročili u razred, a online nastavu nisu izvršavali, tako da smatram da neće biti apsolutno nikakve mogućnosti ispoštovati te upute o formativnom vrednovanju i povratnim informacijama, objašnjava Pleić.
- Unutar nastave na daljinu očekuje se da se svakom učeniku ispravi njegov materijal, da se pišu opisna vrednovanja u dnevnike, što je zapravo dupli posao, i mislim da to niti jedan nastavnik neće stići napraviti onako kvalitetno kako bi trebao, dodaje.
Učenici kažu kako postoje rupe u znanju nakon dvije pandemijske školske godine, Pleić smatra da je žalbe adresirao na Ministarstvo obrazovanja koje nije reduciralo kurikul u specifičnoj situaciji.
- Rupe u znanju postoje, ali nisu učitelji jedini i isključivi krivci, već prvo Ministarstvo, pa onda svi sudionici. Izvanredna situacija zahtijeva izvanredne mjere, zaključio je profesor geografije.