Uručene nagrade najboljim učiteljicama i učiteljima

06.10.2025.

Zadnja izmjena 15:23

Autor: Irena Košar/Pe.F./Dobro jutro, Hrvatska/Dnevnik/HRT/Hina

U povodu Svjetskog dana učitelja, resorno ministarstvo nagradilo je 522-oje učitelja i profesora. Osim priznanja dobili su i novčane nagrade, i to za rad u nastavi, izvannastavne aktivnosti, mentorstvo i projekte koje provode. Svoj dan obilježili su i na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, koji njeguje stogodišnju tradiciju obrazovanja novih naraštaja učitelja i nastavnika.

Inovativnost, kreativnost, motiviranost - zajedničke su odlike svih dobitnika.

- To je nagrada za sav trud, rad, projekte, sve ono što smo radili prošle školske godine s djecom na nastavi, izvan nastavem rekla je Tamara Brozović Jurišić, prof.biologije i kemije, IV.OŠ Bjelovar.

Ljubav prema poučavanju ono je što nas pokreće, ističu učitelji i dodaju ovo nije posao nego poziv. No, izazova je mnogo.

- Djeca su pred sve većim izazovima zahvaljujući naglom razvoju tehnologije, a mi smo tu da se svemu prilagođavamo, da smo svima stalno na usluzi i da se borimo s time najbolje što znamo, kaže Adriana Turić Erceg, knjižničarka OŠ Vrgorac.

- Bez roditelja koji su mi potpora i učenika, mi smo tu jedna mala karika gdje čitav sustav pokušavamo podići na višu razinu, ističe Miroslav Dujmović, nastavnik elektrotehničke skupine predmeta, Elektrotehnička škola Split.


Ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs na svečanosti održanoj u Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma naglasio je da su za nagrade odabrani najbolji i najbolje od najboljih, oni koji su najviše učinili za učenike.

- Vi ste ti koji ste ohrabrili svoje učenike da se ne boje pitati, da streme najboljem, opravdali ste povjerenje roditelja da su njihova djeca u dobrim rukama i probudili u malim glavicama želju za stjecanjem novih znanja i konačno da pitaju, rekao je Fuchs napomenuvši da je ulaganje u odgojno-obrazovni sustav prioritet Vlade.

Dodao je i da na odabranima leži ogromna odgovornost, pogotovo zbog vremena u kojemu živimo i u kojemu smo izloženi novim izazovima koje nudi mnogo novih mogućnosti, ali i u kojemu prijete mnoge opasnosti.

Posebno je istaknuo utjecaj društvenih mreža i opasnosti koje one nose - neselektivno bombardiranje informacijama, pretjerano korištenje mobitela te nepoželjni sadržaji kod kojih se postavlja pitanje tko će djecu zaštititi od takvog sadržaja.

Javni poziv za nagrađivanje otvoren je u svibnju ove godine, a prijave je razmatralo Povjerenstvo sastavljeno od učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, odgajatelja i ravnatelja ili osoba izabranih u znanstveno-nastavno, umjetničko-nastavno, znanstveno ili nastavno zvanje.

Svečanom akademijom svoj dan proslavio je i Učiteljski fakultet u Zagrebu. Neizostavna tema- nedostatak obrazovnog kadra.

- Mi doista radimo na tome da taj manjak otklonimo, posebice što se tiče odgojitelja. Povećavamo i kvote, rekla je Blaženka Filipan Žignić, dekanica Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.

- Kad gledamo Učiteljski fakultet i njihove programe, onda možemo reći da nam je ovo prava stožerna institucija, jer ona obrazuje učitelje i odgojitelje koji obrazuju našu djecu, rekao je Stjepan Lakušić, rektor Sveučilišta u Zagrebu.

I nesebično im prenose ljubav prema znanju.


Učitelji pred izazovima: Mentalno zdravlje, umjetna inteligencija i roditelji


Učiteljski poziv danas je zahtjevan, ali i neizmjerno važan. 

O izazovima s kojima se učitelji svakodnevno suočavaju - od pritisaka i nerazumijevanja, do njihove ključne uloge u oblikovanju budućnosti djece i društva - u emisiji HRT-a Dobro jutro, Hrvatska govorili su prof. dr. sc. Blaženka Filipan-Žignić, dekanica Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, i mag. Ljiljana Klinger, ravnateljica Osnovne škole Matije Gupca u Zagrebu.


Ideja učitelja se sporo mijenja, kako smatra ravnateljica, no ističe kako to ustvari nije loše.


- Sustav je ogroman i mora odgovoriti na zahtjeve 21. stoljeća, generaciji Z je sve presporo, prema tome škola mora napraviti jedan ozbiljan zaokret i mislim da ga radimo. Temeljne postavke moraju ostati iste, ali se moramo mijenjati u odnosima, kaže.


Još jedan izazov s kojim se učitelji susreću je ponašanje roditelja.


- Učitelji vole roditelje koji brinu i skrbe o svojoj djeci. Nama su najveći izazov roditelji koje moramo motivirati da obrate pozornost na svoje dijete, i u intelektualnom i u emocionalnom smislu, objašnjava ravnateljica.

Dekanica Učiteljskog fakulteta navodi nekoliko izazova koje primjećuje na fakultetu.


- Imamo sve više djece s različitim poteškoćama, različitim problemima u mentalnom zdravlju, imamo i administrativno opterećenje učitelja. 


Komunikacija se promijenila zbog uporabe društvenih mreža, a zatim postoje i izazovi koje donosi umjetna inteligencija. S jedne strane, potrebno je na odgovarajući način koristiti umjetnu inteligenciju u školi, a s druge strane, treba se oduprijeti neodgovarajućoj uporabi, govori dekanica.

Ravnateljica naglašava kako je za djecu važno da se u školi i nauče nositi sa životnim izazovima.


- Nije samo važno hoćemo li u školi napraviti sve kako treba. Škola je mjesto gdje se djeca trebaju naučiti nositi s različitim životnim situacijama. Mi dijete od malih nogu moramo učiti i kako se nositi s nepravdom; kako je treba doživjeti i kako je treba ispraviti, naravno, ne trpjeti, ali kako tu nepravdu dovesti do poželjnog stanja. To su izazovi pred kojima će se naći moderna škola - kako izgraditi dobre odnose - jer sve drugo smo već postavili na razinu umjetne inteligencije. Umjetna inteligencija jedino još odnose i osjećaje nije uspjela izbalansirati, to ćemo mi u školi učiniti, zaključuje ravnateljica.


Cijeli razgovor možete pogledati u nastavku:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!