Iako je ova turistička godina bila zahtjevna, završit ćemo je s rekordnim brojevima. S jučerašnjim danom zabilježeno je 21 milijun i 600 tisuća dolazaka, što je u odnosu na prošlu godinu rast od 2 posto te gotovo 110 milijuna noćenja, što je rast od jedan posto.
Prvi put glavni rast ostvaren je izvan srpnja i kolovoza u pred i posezoni. Ni iduća godina neće biti lakša, stoga je i dalje važno zadržati cjenovnu konkurentnost.
Nakon četiri dana odmora u Zagrebu, Stefanie se vraća u Frankfurt. Došla je provjeriti je li Zagreb ima jedan od najboljih božićnih sajmova u Europi.
Otišli smo u obilazak božićnog sajma u petak navečer kada je bila velika magla baš kao u Londonu. Pločnici su bili mokri i u njima su se reflektirala svjetla lampica, bilo je čarobno na glavnom trgu gledati veliku jelku i čuti zvona, stvarno prelijepo, rekla je Stefanie Rummel iz Frankfurta.
Adventski događaji privukli su goste u Hrvatsku. Dosad je u prosincu zabilježeno pet posto više dolazaka i šest posto više noćenja nego lani u isto vrijeme.
- Prosinac je jako dobar, popunjenost je 100 postotna. Manji trend je oko Božića i svetog Stjepana a onda se u periodu dočeka Nove godine opet vraćamo na prvi trend. Gosti su uglavnom iz Austrije, Njemačke i domaći turisti koji jako vole advent, a mi se nalazimo u samom srcu Zagreba, navela je Aleksandra Strgar, menadžerica Art'otela Zagreb.
Potrebno pametno planirati cijene
A ove godine domaći gosti birali su Hrvatsku više nego inače.
- Ako gledamo samo po broju dolazaka dakle nikad više Hrvata nije putovalo unutar Hrvatske u jednoj kalendarskoj godini kao što je to bilo ove godine slučaj. U principu ta brojka ovisno o mjesecu i dijelu godine varirala je negdje od sedam - osam posto rasta, naveo je ministar turizma Tonči Glavina.
A rasli su i ukupni dolasci i noćenja turista pa će 2025. biti rekordna.
- Unatoč jako dobrim pokazateljima s nekih tržišta imali i određene signale imali smo i pad dolazaka i noćenja kao što je to Češka, Slovačka, Mađarska, Nizozemska, Francuska i to je sigurno nešto što ćemo uzeti u obzir kod planiranja. Započeli smo određene promotivne aktivnosti za sljedeću 2026. godinu, istaknuo je direktor HTZ-a, Kristjan Staničić.
Kako bismo ponovili ovogodišnji uspjeh, treba pametno planirati cijene.
- Stabilizacija cijena se dogodila diljem Europe i Mediterana i ta stabilizacija cijene se mora dogoditi i kod nas. Ako ne napravimo to samostalno, danas u pripremi za kvalitetnu realizaciju dobre turističke 2026. godine, napravit će to tržište samo za nas, ali onda uz negativne posljedice, to je jedan od najvećih prioriteta, ističe ministar Glavina.
Trendovi za 2026. najavljuju manji broj putovanja s manjim budžetima i kraćim boravcima. Veća potražnja bit će u pred i posezoni zbog klimatskih promjena i nižih cijena, a birat će se manje poznata odredišta.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!