Kamera HRT-a na rekonstrukciji pruge Križevci-Koprivnica-Mađarska

01.06.2023.

19:55

Autor: Marijana Kranjec/Dnevnik/P.F./HRT

Kamera HRT-a na rekonstrukciji pruge Križevci-Koprivnica-Mađarska

Kamera HRT-a na rekonstrukciji pruge Križevci-Koprivnica-Mađarska

Foto: Dnevnik / HRT

Trenutačno najveći infrastrukturni projekt u zemlji rekonstrukcija je pruge Križevci - Koprivnica - mađarska granica. Vrijedan je više od 350 milijuna eura i financira se europskim novcem, a kada bude dovršen, neće samo povećati brzinu putničkih vlakova nego i povećati protok robe od riječke luke sve do Baltika.

Željeznički most na Dravi kod Botova među najzahtjevnijim je od tridesetak novih građevna na više od 42 kilometra pruge u obnovi. Ni kad u listopadu bude postavljen preko rijeke neće biti dovršen.

- Tek tada kreće dio koji je vezan za naš projekt, a to je izgradnja dva kolosijeka koji se nalaze na ovome mostu, objasnio je Marko Kukić, inženjer na projektu, HŽ Infrastruktura.

Konstrukcija teška četiri tisuće tona sklapa se na obali, a posao na cijelom projektu pripao je turskim izvođačima. Da bi mogli raditi neovisno o vremenskim uvjetima podigli su i poseban šator. No on je i u funkciji zaštite prirode.

- On štiti od širenja boje, ali i štetnih plinova, jer filtrira zrak, pa u prirodu izlazi čist, istaknuo je Faruk Aydogan, zamjenik voditelja projekta, Cengiz Insaat, Turska.

Pazilo se i na korito rijeke u koje su ukopana 134 armirano betonska pilota.

- Postoje ograničenja u staništu za ribe i druga živa bića. Radove smo zaustavili kad je bilo vrijeme parenja i čekali smo na njih, dodao je Aydogan.

Na cijeloj je trasi tristo radnika. Najzahtjevniji dio njihova posla je varenje, a kamera HRT-a prva je zavirila u unutrašnjost šatora.

Za svaki od varova pojedinom je radniku potrebno 4 sata. Da bi var bio čvrst, po njemu treba proći čak 40 puta. Zbroj svih varova odgovara udaljenosti od Zagreba do Koprivnice, ili otprilike 100 km.

Za nešto više od dva tjedna slijedi takozvano pogurivanje konstrukcije do prvoga stupa. No, radovi na cijeloj trasi pruge planirani su do kraja sljedeće godine.

- Obzirom na razne čimbenike koji su nas pogodili u zadnjih nekoliko godina poput korone, rata u Ukrajini i razlike u cijeni materijala, mi ne možemo u potpunosti reći koliko će oni trajati, naglasio je Kukić.

Samo zbog poskupljenja čelika cijena radova već je porasla za 35 milijuna eura, no opravdan je to trošak koji bi napokon trebao donijeti procvat i u željeznički promet.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!