Napokon se probija trasa za preostalih 12 km brze ceste prema Bjelovaru. Završena je tako kriza izazvana poskupljenjima materijala, zbog čega na posljednjoj dionici brze ceste od Zagreba do Bjelovara još nije izgrađen ni metar. Riječ je o projektu vrijednom oko 35 milijuna eura, a financira se državnim novcem. Važan je za cijeli kraj jer poznato je da Bjelovarsko-bilogorska županija nema ni metra brzih prometnica.
Radnici bjelovarske Uprave šuma prvi su načeli trasu nove ceste. U 75 dana trebaju očistiti teren.
- Problem je bilo ludovanje cijena. Proces pregovaranja trajao je 6-7 mjeseci, ali evo sretan sam. Nije bitno kad će ta cesta doći, hoće li to biti „plus-minus” dva, tri ili pet mjeseci, nego da konačno dođe, rekao je Dario Hrebak, bjelovarski gradonačelnik.
Iako su radovi svečano otvoreni lani na dan grada, počeli su tek nakon dogovora zajednice ponuditelja Kamgrada i Pedom asfalta, Hrvatskih cesta i Ministarstva prometa. Raskid ugovora bio je zadnja opcija.
Željko Hujs iz Hrvatskih cesta napominje da je velika procedura ugovaranja. Da smo i raskinuli odmah ugovor, kaže, teško da bi sad počeli ikakve radove.
Za Bjelovarčane je ovo već „cesta zvana čežnja” koju čekaju 20-ak godina. Prvih pet kilometara od Farkaševca do Breze bit će dovršeno do kraja ljeta. No, tu još dugo neće biti vozila.
- Prometovanje cestom ove godine neće biti omogućeno jer ovisi o konačnom spoju u Bjelovaru. Ona će biti spremna za promet, ali jednostavno nije moguće dobiti uporabnu dozvolu jer nije funkcionalna cjelina, napomenuo je Dalibor Ivanić, glavni nadzorni inženjer.
Cjelokupna dionica od Farkaševca do Bjelovara neće biti četverotračna, već dvotračna. No lokalna politika tu ne vidi problem.
- Idemo mi napraviti dvije trake, otkupiti zemljište za četiri i projektirati za četiri. Jednog dana je važno da ta cesta dođe i do Koprivnice i Virovitice i do Bjelovara, a onda ćemo se boriti da napravimo još dvije trake, kazao je Hrebak.
Podsjeća i da je Istarski ipsilon dugo bio dvotračan, no itekako isplativ. Upravo će ova cesta imati nastavak prema Virovitici i mađarskoj granici, a rok za izvođenje radova na njoj je 30 mjeseci.