Predstavnici putničkih i teretnih prijevoznika sastali su se s ministrom prometa Olegom Butkovićem kako bi razgovarali o sve većim problemima zbog rasta cijena goriva. Kažu da im prijeti propast te traže nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta.
17.03.2022.
23:53
Autor: Silvana Skočajić/Dnevnik/P.F./HRT
Predstavnici putničkih i teretnih prijevoznika sastali su se s ministrom prometa Olegom Butkovićem kako bi razgovarali o sve većim problemima zbog rasta cijena goriva. Kažu da im prijeti propast te traže nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta.
Na poluprazan autobusni kolodvor u Splitu stiže prijevoznik iz Makarske koji vozi u smjeru Zagreba. Prije koronakrize Makarska promet dnevno je imao devet linija na ovoj relaciji.
- Danas imamo tri linije i te linije tri, prosjek je 15 putnika po autobusu. Znači nama je samo rentabilno iz Zagreba u petak i iz Makarske u nedjelju, rekao je Mate Jujnović, vlasnik tvrtke Makarska promet.
Zbog pandemije, ostali su bez putnika i prihoda, a sada visoke cijene goriva dodatno ugrožavaju njihov opstanak. I teretni prijevoz isto bilježi velike gubitke zbog čega zajedno traže pomoć od države.
- Da se možda privremeno derogira Direktiva koja je definirala minimalni iznos trošarine koje sve države Europske unije moraju naplatiti, a to je 330 eura na tisuću litara. Tu vidimo prostora, ali on nije više na našim nacionalnim vlastima, nacionalnim tijelima, to treba regulirat na europskoj razini, istaknula je Ana Falak, direktorica Udruge prometa Hrvatske udruge poslodavaca.
Spas za javne prijevoznike bilo bi ugovaranje javne usluge prijevoza po županijama, za što je država osigurala 470 milijuna kuna.
- Poseban problem su županije. Jedan dio može rješavati Vlada koja može privremeno pomoći u poremećaju s gorivom i oko radnih mjesta. Ali to su sve privremene mjere. Ono što trajno treba riješiti, bar za sljedeće dvije godine, to je ugovor o javnim uslugama pod izvanrednim mjerama zbog ove krize, smatra predsjednik Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović.
- Županije su sada na potezu. One moraju odrediti mrežu linija koja se događa unutar svake županije i napraviti podlogu da bi mogli privremeno, a onda kasnije putem natječaja, ugovoriti javnu uslugu na duži niz godina odnosno na sedam godina. Mislim do njih je, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Samo dvije županije, Zagrebačka i Koprivničko-križevačka, dosad su raspisale javne natječaje i tako osigurale prijevoz građanima, što je posebno važno za one koji žive u ruralnim dijelovima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora