Premium turizam u usponu: RH postaje zvijezda europske turističke scene

09.05.2025.

12:06

Autor: Silvana Skočajić/L.P./Studio 4/HRT

Unatoč brojnim geopolitičkim i gospodarskim izazovima, turistička predsezona protječe dobro. Travanj je bio vrlo uspješan, najviše zbog uskrsnih blagdana, pa je zabilježen rast u dolascima od čak 14 posto, a u noćenjima 17 posto. U prva četiri mjeseca ove godine Hrvatsku je posjetilo dva milijuna 270 tisuća turista, tri posto više nego u istom razdoblju lani. 

Rastao je i broj noćenja, ostvareno ih je šest milijuna i 400 tisuća, četiri posto više nego u prva četiri mjeseca prošle godine. Za uspješnost sezone sve više postaje važan takozvani "premium" segment smještajne ponude, u kojem je prošle godine ostvarena zarada od milijardu 400 milijuna eura...


Sve više turista koji dolaze u Hrvatsku bira hotele, kampove, marine i agencije koje nude individualan pristup i doživljaj putovanja.


- Mi moramo razumjeti da ti gosti ako ga danas boli noga, da sutra moramo promijeniti turu, moramo biti fleksibilni i razumjeti jedan drugog, netko ima neki mali problem, recite zajedno ćemo ga riješiti. Najbitniji je doživljaj gostiju i posveti se potpuno njima i surađivati da to možemo dostići, rekao je Giorgio Surian, direktor i suvlasnik putničke agencije Leonidas Travel.


Prvo istraživanje provedeno s međunarodnim menadžerima iz hotelske i turističke industrije pokazuje da je njihova percepcija Hrvatske kao premium destinacije vrlo dobra.


- Naše istraživanje je pokazalo da smo 'rising star' kako su nam rekli ispitanici, dakle zvijezda u usponu u premium segmentu to nam je jako velika pohvala budući da dolazi od profesionalaca visokog profila, naglašava Sanja Čizmar, direktorica tvrtke "505 savjetovanje".

Deset posto dolazaka premium gostiju do 2027.


Boljoj promidžbi pomaže i platforma za premium turizam 'Stories', koja je u godinu dana okupila 160 članova.


- Mi smo trenutačno na deset posto dolazaka premium gostiju do 2027. Cilj je da budemo na 20 posto dolazaka ono što možemo reći da nam nedostaju još smještajnih kapaciteta u pogledu premium segmenta, tu primarno mislimo na hotele, vile, kampove i marine, dodaje Andrea Vukojević, direktorica Sektora za turizma HGK.


A posjećenost i noćenja u predsezoni zasad stoje dobro, iako brojni geopolitički i gospodarski problemi prijete uspjehu sezone.


- Može se lako dogoditi da tijekom ove godine ili krajem ove godine Europa bude u nekakvoj snažnoj stagnaciji ili čak i u recesiji što naravno ne ide u prilog raspoloživosti potrošača, ne ide u prilog turizmu tako da onaj glavni dio turističke godine je itekako izazovan, zaključuje Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.


Stoga se za glavni dio sezone treba dobro potruditi kako bi se ponovili prošlogodišnji rezultati.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora