16:42 / 16.08.2021.

Autor: Vlatka Kusanić/Regionalni dnevnik/HRT/IMS/D.D.

Ulaganje u vinograde, brendiranje vina i vinski turizam

Ulaganje u vinograde, brendiranje vina i vinski turizam

Ulaganje u vinograde, brendiranje vina i vinski turizam

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

U vinorodnom vivodinskom kraju, koji se nalazi u Karlovačkoj županije uz granicu sa Slovenijom, nekada je u svih 27 sela gotovo svaka kuća proizvodila grožđe i vino. Vinara je danas znatno manje, ali kvaliteta vina je iznimna. Većinu vinarija, od očeva i djedova, preuzeli su mladi - ulažu u nove vinograde i razvoj cijeloga kraja.

Od 25 tisuća trsova, najviše graševine, obitelj Frlan na godinu proizvede 30-ak tisuća litara vina. Vinograde i vinariju Ivan je naslijedio od pokojnog oca. Iako on i supruga u džepu imaju diplome prava i ekonomije, nikada nisu razmišljali o životu, primjerice, u Zagrebu. 


- Da ja doma nisam imao jednu podlogu koju mi je ostavio tata, možda bi i ja nekud krenuo. Ovako, malo po malo i ostao sam ovdje gdje jesam i nije mi žao, govori Ivan Frlan.


Prošlu i ovu godinu, uz rad u vinogradu, uređivali su i vinariju. Više od milijun kuna uložili su u kušaonicu i podrum.


- Na Vivodini ima 30-tak vinara, od toga 10 velikih proizvođača i većina njih sredila je svoje podrume i sada se okreću turizmu, rekla je Vlatka Kusanić.


I Frlani su spremni za goste, planiraju urediti još i 4 nove sobe.


- Nadamo se da bismo onda mogli bolje plasirati vino, bolje oploditi vino, zadržati gosta da se vino ipak proda po boljoj cijeni, objašnjava Ivan.


Kako dobro brendirati vino, znaju kod susjeda Lešćanec. Ovdje vinariju vode žene. Pa tako u ponudi imaju i pravo "žensko" vino.


- Da, imamo jedno posebno vino, barem u našem kraju to je kerner. Dosta je zastupljen preko u Sloveniji, a inače je austrijska sorta, a pričamo da je žensko vino pošto je ovo ženska vinarija i najveći dio svih zasluga ide mami, priča Andrea Lešćanec.


Gospođa Ljiljana vodi brigu o prodaji i plasmanu. I nakon prošle, zbog korone, malo lošije godine, ova je počela odlično. Sada idu i korak dalje - također prema turizmu.


- Ljudi su zainteresirani za neki mir, za odmor koji mi ovdje možemo pružiti, zaključila je Ljiljana Lešćanec, Vivodina.


Prije odmora mlade Vivodince za mjesec dana očekuje ozbiljan posao. Već sredinom rujna počinje berba ranih sorti.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!