10:39 / 18.03.2021.

Autor: Sanja Kos-Bojanić, Hrvoje Povijač/Regionalni dnevnik/HRT/D.D.

"Zdravo Križevci" virtualna platforma okuplja proizvođače voća i povrća

"Zdravo Križevci" internetska prodaja povrća

"Zdravo Križevci" internetska prodaja povrća

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

"Zdravo Križevci" projekt je pokrenut prošle godine kao reakcija na zatvaranje tržnica zbog pandemije bolesti COVID-19. Na virtualnoj platformi križevačka gradska uprava nastojala je okupiti proizvođače voća i povrća i povezati ih s kupcima. Jednu godinu poslije "Zdravo Križevci" prerastao je početnu ideju. Danas okuplja 60-ak obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i nudi nove mogućnosti.

Slavko Šporer iz Križevaca i njegova obitelj dvadeset godina bave se voćarstvom. Na godinu uberu oko 200 tona jabuka i prodaju ih putem domaćega trgovačkog lanca, a dio i na slobodnom tržištu. Taj OPG među prvima se uključio u projekt Zdravo Križevci. Očekivanja su velika.

- Bolji plasman, zaliha koja ostane nakon prodaje u KTC-u, 20 do 30 posto mogu riješiti preko Zdravo Križevci, kaže Slavko Šporer, OPG Šporer.

"Zdravo Križevci" podržava i OPG Šantić. Uz to što imaju nasad lješnjaka i bobičastog voća, imaju i pogon za preradu voća u sokove za svoje potrebe, ali i drugih OPG-ova kojima nude mogućnost prerade njihova voća i povrća.

- Većina ljudi sada žele da im se doveze doma, dostava za sve, a prodaja od kuće, najviše preko interneta. Zadovoljni smo prodajom preko interneta i preko Zdravo Križevci, objašnjava Marijana Šantić, OPG Šantić.

Projekt Zdravo Križevci financiran je sa 717 tisuća kuna iz Programa ruralnog razvoja.

- Pokrenuti ćemo online tržnicu kroz web stranicu i mobilnu aplikaciju, a i omogućili smo sredstva za zapošljavanje jedne i pol osobe. Jednog skladištara dostavljača na puno radno vrijeme i administratora projekta na pola radnog vremena kao i kupnju električnog dostavnog vozila, rekao je Mario Rajn, gradonačelnik Križevaca.

- Proširujemo projekt u odnosu na druge gradove i omogućujemo i dostavu do kupaca bez provizije, dodao je.

Projekt traje 2 godine i svakoga dana oko 250 potencijalnih kupaca pretražuje proizvođače i potrebne proizvode putem internetske stranice.  

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!