Gotovo godinu dana čeka se dozvola za oživljavanje megaprojekta zagrebačke žičare koji je gradske porezne obveznike stajao više od 700 milijuna kuna. Od osam uporabnih dozvola, nedostaje jedna, i to ona za buku. I zato su se sastali ministar Oleg Butković i gradonačelnik Tomislav Tomašević kako bi se riješio i posljednji problem.
Ante Matić jedan je od 30 zaposlenika na žičari koji čekaju dan kada će ona prevesti prve putnike.
- Mi smo uvježban tim i spremni smo za rad, rekao je voditelj smjene na žičari Ante Matić.
Spreman je jutros bio i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kako bi zajedno s predstavnicima Grada otklonio i posljednju zapreku prema dobivanju uporabne dozvole.
- To su pozitivni rezultati, gradonačelnik će vam više reći o detaljima, tako smo se dogovorili. Postaje li žičara prometna infrastruktura, sve će vam gradonačelnik reći, bit će sve dobro, rekao je Butković.
Problem koji "koči" njezino otvaranje je to što se prema članku 5. pravilnika o buci žičara definira kao građevina pa je blizu naselja dopuštena buka od 55 decibela, a ona proizvodi malo više od toga.
- Mislim da je bitno da javnost razumije da je ovo problem administrativnog karaktera. Radi se o različitim tumačenjima postojećih propisa i jedan od smjerova rješenja je izmjena tog pravilnika o buci tako da eksplicitno spominje žičaru na način na koji ju sada ne spominje, rekla je Danijela Dolenec u emisiji "Zagrebi po Zagrebu" Radio Sljemena.
Za prometne stručnjake sve je jasno - žičara je prometni sustav, a ne građevina i spada pod članak 7. prema kojemu je dopuštena buka blizu kuća do 65 decibela.
- Zašto su ti članci tako pisani, zašto su tako formulirani, mislim da je tu došlo do jedne nespretnosti pa sad zbog toga dolazi od ovakvih sporova pa se ne zna je li se treba tretirati po članku 5 ili članku 7, objasnio je Mladen Nikšić s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Neslužbeno doznajemo da će se održati još jedan, posljednji sastanak, i to s ministrom zdravstva Vilijem Berošem, nakon kojeg će se zadovoljiti kriteriji i Državni inspektorat mogao bi izdati dozvolu. Ako sve bude prema planu, žičara bi početkom sljedeće godine mogla prevesti prve putnike.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!