Lužina u bočici mineralne vode posluženoj u jednom riječkom kafiću i dalje je u fokusu istražitelja. I dok se epilog ne nazire, stručnjaci tvrde kako je nemoguće da je do takve pogreške došlo u proizvodnom procesu. Dio ugostitelja smatra da se štite interesi velike međunarodne korporacije, dok bi građani željeli učinkovitije institucije.
Istražne radnje zbog slučajeva kemijskih ozljeda nakon konzumacije miniralne vode traju i dalje. Dok riječka policija utvrđuje sve činjenice, dobre vijesti stižu iz Hrvatskog zavoda za javno zdravsto.
- Nemamo ništa novo. Još su neki uzorci u tijeku. Ono što je najvažnije, nema dotoka novih informacija o potencijalnim stanjima i novih uzoraka koje trebamo napraviti. Tako da mislim da definitivno nema ništa novo u odnosu na jučerašnje informacije, poručio je doc. dr. sc. Tomislav Benjak, dr. med., pomoćnik ravnatelja za kvalitetu HZJZ-a.
Devetnaestogodišnji mladić koji je s ozljedama jednjaka hospitaliziran u subotu, i dalje je u bolnici.
U riječkom KBC-u nisu bili dostupni za izjave. Samo su nam kratko poručili kako je pacijent hospitaliziran na odjelu dobrog općeg stanja, stabilno je i oporavlja se.
Prema nalogu Općinskog državnog odvjetništva u Rijeci, policija je jučer posjetila restoran u kojem je slične ozljede još jedna osoba zadobila u svibnju. Djelatnik restorana kaže - poslužili smo tvornički zatvorenu!
- Policija je bila više puta. Jučer su došli izuzeti uzorke svih sredstava za čišćenje koja mi koristimo. Mislim da se tu više pogoduje jednoj Coca-Coli, smatra Marko Lafter, djelatnik restorana.
Ovakav propust u proizvodnom procesu bliži je znanstvenoj fantastici nego realnosti, kaže dekanica zagrebačkog Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta koja se osvrnula i na prošlotjedni slučaj ozljeđivanja.
- Nemoguće je da se toliki pH nađe u bočici.. Mrvica lužine je mogla zaostati, ali opet bi unutra ušla voda koja bi to razrijedila, teško bi se došlo do tih 13,6 pH, ističe Branka Levaj, dekanica Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.Građani negoduju zbog neadekvatne reakcije nadležnih inspekcijskih službi.
- Apsolutno da su trebale brže reagirati jer mi smo, nažalost, takvog mentaliteta da reagiramo tek kad se nešto, nažalost, dogodi, ističe Robert iz Rijeke.
- Činjenica da se javlja, ja mislim, već drugi puta. Da jednostavno ipak ima malo propusta, možda kod proizvođača ili toga koji puni, smatra Mijo iz Rijeke.
Kako je lužina dospjela u bočice, znat će se nakon što se obave sve istražne radnje.