20:15 / 27.12.2021.

Autor: Zvjezdana Heina/Dnevnik HTV-a/IMS/HRT

Skromni popusti: Sniženja od 70 posto u Hrvatskoj prava rijetkost

Nove kušnje - rasprodaje, popusti, sniženja

Nove kušnje - rasprodaje, popusti, sniženja

Foto: HTV / HRT

U prosincu i oko božićnih blagdana, već tradicionalno, mnogo se troši. Od početka mjeseca do danas kroz fiskalne blagajne prošlo je gotovo 14,5 milijardi kuna. To je gotovo 10 posto više nego u istom razdoblju 2019., a više od 23 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Dan prije Badnjaka najviše se kupovalo, potrošeno je čak 885 milijuna kuna. Motivacija za daljnje trošenje svakako će biti i početak zimskih sniženja.


U prosincu trošimo, u siječnju štedimo. A na rasprodaje ne treba žuriti jer vremena ima puno - po pravilu, sezonsko zimsko sniženje traje 60 dana, dakle, do kraja veljače, rekla je u središnjem HTV-ovom Dnevniku Zvjezdana Heina javljajući se iz jednog trgovačkog centra.


Popusti su krenuli, ali su skromni, negdje se kreću od 20 do 30 posto, da bi dočekali ozbiljnija sniženja od oko 50 posto u siječnju. Ono što svi kao kupci priželjkujemo - prava sniženja od 70 posto - to je u Hrvatskoj prava rijetkost.


Sniženja budno prate i udruge za zaštitu potrošača i tržišni inspektori kako bi utvrdili nepravilnosti koje se ipak pojavljuju kod naših trgovaca.


A što se tiče blagdanske potrošnje, ona je pravo iznenađenje - barem za milijardu do dvije kuna premašit ćemo rekordnu blagdansku potrošnju iz 2019. To govori da se naše gospodarstvo ipak kreće naprijed, da su zaposleni dobili nešto izdašnije božićnice, a plaće ipak polako rastu, javila je Heina.

Stižu nove kušnje

Tek što smo za blagdane dobro ispraznili lisnice, stižu nove kušnje: rasprodaje, popusti, sniženja.


- Kupio sam trenirku, dobra je cijena, 45 posto popusta, kazao je jedan kupac.


-  Za naše džepove to još nije nešto kao što bi trebalo biti, tvrdi drugi.


- Snižene su cijene, pa onda još 30 posto, to su dobra sniženja. Lijepa je roba, kaže jedna građanka.


- Za svaki đep da se nešto pronaći. Nisu prevelika sniženja, kazala je druga žena. 


Prvog dana zimskog sniženja popusti su doista simbolični, od 20 do 30 posto uglavnom na odjeću, elektroničke i kućanske uređaje.


- Sniženja su individualna stvar svakog igrača na tržištu, netko ima viška na zalihama, netko nema, netko ima robe, netko nema, kaže Slobodan Školnik, direktor trgovačkog centra.


Neki kupci upozoravaju na trgovačke smicalice.


- Nije baš tako sniženo kako govore. Bili smo prije Božića, gledali smo cijene i neke su čak skuplje nego prije Božića, a stavili su sniženje, kazala je žena koju su privukli veliki popusti.


Prema pravilniku o zaštiti potrošača, redovite i snižene cijene moraju biti istaknute jasno, vidljivo i čitljivo.


- Sve je spremno, cijene su označene, nadamo se velikom odazivu kupaca, kazala je prodavačica Tamara.


- Imamo 20 do 70 posto. Ove čizmice su na 40 posto. Koštale su 470 kuna sada su 270 kuna, kazala je druga prodavačica.

Prosinačkom potrošnjom trgovački su centri itekako zadovoljni. 


- Porasla je posječenost, u odnosu na 2020. za dobrih 30 do 40 posto, i približavamo se onoj rekordnoj 2019., raste i promet u trgovinama, vrhunac smo dosegli u ovom predblagdanskom prosincu. Imamo jako puno upita i od novih zakupaca, rekla je Ines Bakić Zubak, oditeljica trgovačkog centra. 


Pandemija je znatno promijenila potrošačke navike pa mnogi Hrvati troše i putem interneta. Kupujemo li bilo gdje na sniženjima, treba biti oprezan s kreditnom karticom kako se ne bismo prekomjerno zadužili.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!