Unatoč malo slabijem srpnju na razini Hrvatske, Split se može pohvaliti porastom turističkih dolazaka i noćenja. Sezona je u skladu s očekivanjima, no primjećuje se veći interes za predsezonu i postsezonu.
29.08.2025.
19:48
Autor: Jelena Šarić/M.Z./Dnevnik/HRT
Unatoč malo slabijem srpnju na razini Hrvatske, Split se može pohvaliti porastom turističkih dolazaka i noćenja. Sezona je u skladu s očekivanjima, no primjećuje se veći interes za predsezonu i postsezonu.
Osim promjene tendencije dolazaka u predsezoni i postsezoni, mijenja se i dobna struktura gostiju - Split sve više postaje atraktivna destinacija za turiste srednje i starije životne dobi.
Mark i Rose ponovno su Split odabrali za odmor. Ovog puta stigli su kruzerom. - Doista nam je lijepo ovdje, sviđaju nam se ljudi i grad. Sve je vrlo divno, savršeno, rekao je Mark.
Da su cijene porasle - gosti su primijetili već prošle sezone, no za dobivenu vrijednost, kažu - isplati se.
- Osjećaj je kao da ste ušetali u kakav film. Nevjerojatno je lijepo, svi bi trebali doći, napominje Marija iz Španjolske.
- Smješteni smo u samom središtu, u palači. Cijene su malo više nego što smo očekivali, ali istodobno ne smijemo se žaliti - na odmoru smo. Hrana je odlična, cijene su visoke u odnosu na Australiju, ali isplati se, rekao je James iz Australije.
- Ako je povećavate samo radi bahatosti, onda doista nećete biti popunjeni. Imat ćete problema jer konkurencija dosta velika. Očekujem da ćemo odraditi dobro i deveti mjesec s kućama za odmor čak i mjesec listopad. Stoga, bi ocijenila postezonu jako dobrom. U visokoj sezoni su se događale rupe kao što se događale i proteklih godina, međutim kod privatnoga smještaja to najčešće zbog količine smještaja, rekla je Barbara Marković predsjednica Udruge obiteljskog smještaja.
Unatoč izazovima poput visokih cijena i jeftinije konkurencije, posebice na Mediteranu - Split se pokazao otpornim i prilagodljivim. Dolazaka je 3% više, noćenja je gotovo 2 milijuna i 400 tisuća, što je porast za 1,7% u odnosu na lani.
- Ako gledamo srce sezone i vrh sezone, isto smo bilježili neki jednoznamenkasti rast od par posto, što je bitno jer ne želimo se više širiti u sezoni, težište smo prebacili na pred i postsezonu, rekla je Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice grada Splita.
Promjenu osjete i ugostitelji, pa se i oni pokušavaju prilagoditi drukčijem tržištu.
- Da više radimo na kvaliteti svoje ponude, svoje usluge, na kvaliteti svoga marketinga da privučemo što više tih kvalitetnijih i nazovimo ih boljih gostiju. Kultura gostiju se mijenja, ali da ne budemo, da to ne gledamo sa strane i da ne dozvoljavamo da se ona ona mijenja mimo našeg angažmana, rekao je ugostitelj Ivan Vrdoljak.
U mnogim europskim destinacijama sve je veći interes za putovanja u proljeće i jesen, a s takvim trendovima i na našoj obali očekuje se dobra postsezona.
- U postsezoni su gosti stariji životne dobi koji isključivo konzumiraju kulturu, gastronomiju, sport i poslovni turizam, napominje Vukšić.
A toga Grad pod Marjanom ima u izobilju.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora