Velikogoričani još do kraja ovog mjeseca ne moraju strahovati da će ostati bez ZET-ova javnog prijevoza. No pravo je pitanje što će se događati dalje. Naime, autobusne linije zagrebačkog prijevoznika Velikogoričanima su prijeko potrebne, ali subvencija koju gorička gradska uprava plaća sve je veća. Prije tri godine bila je 800 tisuća kuna na mjesec, sada ZET-u plaćaju 3,6 milijuna, no sada ni taj iznos, tvrde u ZET-u, nije dovoljan.
Najisplativija autobusna linija, s najvećim brojem putnika u cijeloj Hrvatskoj jest ova koja povezuje Veliku Goricu sa Zagrebom. Tjedno se ovim autobusima vozi i do 180 tisuća ljudi. No porasle su cijene energenata, a time i iznos koji Velika Gorica putem subvencije plaća ZET-u kako bi se zadržala niska cijena vozne karte.
- Moramo priznati da su krenule cijene gore i one su unazad godinu-dvije došle znači sada do 3,6 i nije tu sve, tu se ne staje, dakle neki su pregovori u pitanju gdje bi se sada išlo zapravo na 3,9 milijuna kuna, što je opet jedno povećanje gdje dolazimo do cijene kilometra od 19,85 kuna, rekao je Krešimir Ačkar, gradonačelnik Velike Gorice.
Ačkar kaže - to je puno i previše, teško izdrživo za svaki gradski proračun. Pita se kako to da mnogo udaljeniji Zaprešić po kilometru plaća 15 ili Bistra 17 kuna. Dogovor se treba postići, ali neka cijena kilometra bude realna.
- Ključ tog problema je naplata karata od 4 kune, što uistinu nije puno, i da bi drugo bilo da se možda pogleda koliko putnika u nekom vremenskom intervalu putuje određenim autobusom, pa puno jeftinije bi bilo poslati tamo kombi ili minibus, rekao je Ačkar.
Nekada se govorilo o spajanju Zagreba i Velike Gorice tramvajima pa čak i žičarom, a sada je i autobus postao problem.
- U tom smislu je produljen ugovor samo za mjesec dana da ne nastane prometni kolaps, ali ne može biti situacija da mi, naravno da cijene i troškovi javnog prijevoza idu gore zbog energenata i zbog svega, i ne može biti situacija po EU direktivi da građani Zagreba subvencioniraju javni prijevoz građana Velike Gorice i u tom smislu vjerujem da će se to razriješiti, rekao je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Zagreba.
Riješiti se mora i predstavnici dvaju gradova i ZET-a uskoro će opet za stol. Malim izmjenama ili reorganizacijom linija, uvjereni su, mogli bi postići dogovor o realnoj cijeni za prijevozničku uslugu, inzistirat će - bez podizanja cijene karte.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!