U Berlinu je otvorena Međunarodna turistička burza - vodeći svjetski sajam inovacija i održivih rješenja u rastućoj turističkoj industriji. Okuplja gotovo 6 tisuća izlagača iz više od 170 zemalja - među njima i 25 iz Hrvatske! Već prvog dana - naša je zemlja dobila prestižno priznanje.
Milijuni putnika su odlučili: Hrvatska je ovogodišnja turistička zvijezda -najprivlačnija europska destinacija. Laskavo priznanje uglednog europskog portala preuzeo je naš ministar turizma.
- Imate predivne plaže, odličnu hranu, gostoljubive ljude, filmske lokacije i priuštive cijene. Lako je promovirati čarobnu zemlju, kaže Maximilien Lejeune, predstavnik portala European Best Destination.
Njemačka je naše najjače emitivno tržište, no Nijemcima je Hrvatska tek među top 10 destinacija.
- Bilo mi je lijepo lani u Hrvatskoj. Planiram ovog ljeta putovati u Italiju, a možda i Hrvatsku, govori Katri, Hannover.
- Prošle smo godine imali problema s rezervacijama jer su cijene u Hrvatskoj porasle. Naši turisti sada radije putuju u Italiju, kaže Nick Sharif, Alpetour.
Održiv turizam uz prihvatljive cijene u fokusu je Hrvatske ali i naših jakih mediteranskih konkurenata.
- Događa se stabilizacija cijena. Mi jesmo konkurentni i bit ćemo konkurenti, ali je vrlo je izazovna godina, ističe Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.
- Trenutno stanje bookinga u Njemačkoj, po ocjeni njemačkih turoperatora i agencija za Hrvatsku je vrlo stabilno, posebice za predsezonu, kaže Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Novim investicijama i bogatijim sadržajima i hotelijeri mame goste.
Nijemci najbrojniji gosti
- Nijemci su nam najbrojniji gosti, dočekujemo ih s renoviranim hotelom Pelegrin u Umagu, a cijene smo korigirali samo za inflaciju, kaže Martina Poropat Šarac, voditeljica prodaje, Plava laguna, Poreč.
S pet novih zrakoplova i naš nacionalni prijevoznik dočekuje turističku sezonu.
- Najavljujemo 5 novih linija iz Zagreba za Milano, Prag, Bukurešt, Hamburg i Madrid, ističe Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa.
Sedam njemačkih gradova izravnim će letovima biti u sezoni povezano s Hrvatskom, a potkraj mjeseca kreće i izravna linija s Berlinom.
U Berlinu je Zvjezdana Heina koja je razgovarala s Kristijanom Staničićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice za Dnevnik HTV-a.
- Njemačko tržište je naše najvažnije tržište. Ja bih rekao da su Nijemci nama jako naklonjeni s obzirom na činjenicu da je Hrvatska među top 10 najomiljenijih destinacija u Njemačkoj, a kad gledamo i Bavarsku, odakle stiže najveći broj gostiju, onda smo na trećem mjestu, što je jako dobro. I mislim da je to jedna čvrsta, stabilna pozicija Hrvatske na njemačkom tržištu, kazao je.
Booking je za sada jako dobar, stabilan, naglasio je.
- Puno je posla pred nama i vjerujem da ćemo tjedan za tjedan, mjesec za mjesec imati sve bolje brojke i da ćemo na kraju imati dobre rezultate, ali važno je fokusirati se na sve ono što je ispred nas i bitna je dobra sinergija privatnog i javnog sektora kad govorimo o turističkom sektoru naglasio je.
Njemačka ekonomija slabi, tu su i geopolitičke neizvjesnosti.
- Nijemci za sada visoko na ljestvici prioriteta planiraju svoja putovanja, dakako da je Hrvatska u fokusu. Međutim, ono što će jako utjecati je cijena usluga koja će biti presudni faktor kod izbora destinacije i zato je vrlo važno da tu budemo vrlo mudri i cjenovno konkurentni u odnosu na naše konkurente, rekao je.
- Činjenica je da su cijene porasle, ali isto tako činjenica je da su porasle cijene i među našim konkurentima i zato moramo osluškivati što radi konkurencija i biti cjenovno i kvalitativno konkurentni kako bismo mogli voditi ovu tržišnu utakmicu, naglasio je.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!