20:11 / 15.03.2021.

Autor: Ivanka Bukulin-Zlatović/Dnevnik/I.H.

Porast internetske trgovine, ali i prigovora

Kupovina putem interneta

Kupovina putem interneta

Foto: - / Pixabay

Svjetski je dan zaštite potrošača. Prošlu godinu obilježila je pandemija zbog koje smo više kupovali putem interneta. Tako je mrežna trgovina zabilježila rast od 12,6% u odnosu na 2019. U 2020. gotovo svaki drugi korisnik interneta kupovao je online. No raste i broj prigovora zbog nezadovoljstva kupljenom robom, a mnogi se i dalje ne upuštaju u takvu kupnju jer je smatraju nesigurnom.

Ivo Rajkovača dugo već kupuje putem interneta. Nije imao problema sve dok nije naručio punjač za akumulator. Proizvod je stigao neispravan. 


- Raspakirao sam, uključio u struju, nije radilo. Probao sam uključiti u druge utičnice, provjeravao sam brojilo i osigurače, no i dalje nije radilo, rekao je Rajkovača. 


Povrat robe trgovcu, kao i povrat novca kupcu bio je dug i iscrpljujući postupak. Kako je sve više onih koji kupuju putem interneta, sve je više i pritužbi koje potrošači podnose inspekcijama ili na besplatnom potrošačkom telefonu. 


- Sve više je pitanja kako ostvariti prava ako smo kupovali online, kako ostvariti prava ako su nam otkazani letovi, ako su nam otkazani turistički aranžmani ili koncertna događanja za koja smo unaprijed kupili karte, rekla je Nina Čulina, ravnateljica Uprave za trgovinu i javne nabave u Ministarstvu gospodarstva. 


- Najčešće smo dobivali pritužbe vezane uz kašnjenje u dostavi, to su bile najčešće pritužbe i kako ostvariti svoja prava u tom segmentu, rekla je Branka Augustinović, načelnica Sektora za zaštitu prava potrošača u Ministarstvu gospodarstva. 


I dok većina trgovaca, zbog konkurencije, pazi da kupci budu zadovoljni, pružatelji javnih usluga kao da su gluhi na prigovore potrošača. 


- Pružatelji javnih usluga su jako loši, vrlo su nedostupni, pričaju potpuno nerazumljivim jezikom, morate biti pravnik da biste ostvarili neko svoje pravo ili morate angažirati odvjetnika. U segmentu javnih usluga moramo mnogo raditi i tu se godinama ništa ne mijenja, rekla je Dijana Kladar, pravna savjetnica u udruzi "Potrošač". 


Pa tako i dalje neka prava potrošača ostaju samo na papiru. Ipak, potkraj godine očekuje se i novi Zakon o zaštiti potrošača. Trgovci će nas morati bolje informirati prije sklapanja ugovora, a donijet će i veća prava u digitalnom okruženju.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!