Pred nama je još jedna izazovna turistička godina

19:22 / 03.01.2022.

Autor: Zvjezdana Heina/T.V./Dnevnik/HRT

Počinje turistička sezona

Počinje turistička sezona

Foto: HTV / HRT

U Hrvatskoj je tijekom novogodišnjeg vikenda boravilo oko 70 tisuća turista, znatno više nego prošle godine, kada ih je bilo samo dvadesetak tisuća. A prema podacima sustava e-visitor, našu je zemlju u 2021. posjetilo gotovo 14 milijuna turista, 77% više nego 2020. U odnosu na rekordnu 2019. kada je Hrvatska ugostila 21 milijun turista, lani je ostvareno oko 65% dolazaka.

Prošlogodišnji su turistički rezultati nadmašili sve prognoze pa su porasla i očekivanja za ovogodišnju sezonu. No, nepredvidiva pandemijska kretanja i slaba procijepljenost u Hrvatskoj mogli bi nam poremetiti planove. No hotelijeri ne odustaju od ulaganja.

- S ovim hotelom upuštamo se u segment luksuznog turizma i time želimo postati perjanica barem u ovim prostorima, kaže Manuela Kraljević, član Uprave hotelske grupacije.

Kvaliteta ponude i sigurnost gostiju ostaju prioriteti optimistične turističke industrije.

- Taj optimizam možemo nazvati uvjetnim. Vijesti koji stižu iz emitivnih tržišta daju osnovu za optimizam koji bi se trebao pretvoriti u rezultate bolje od 2021., ističe Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

Oko tisuću i pol ugostitelja zatvorilo je lokale tijekom pandemije pa je kod njih više pesimizma.

- Loša je situacija. Sigurno ćemo na proljeće imati još više zatvaranja lokala od ovih tisuću i nešto koje sada imamo, rekla je Žaklina Trsokot, predsjednica Nezavisne udruge ugostitelja.

Kapaciteti se ipak polako pune, rezervacija i upita u agencijama sve je više.

- Vidjeli smo kod skijanja da sa novim sojem virusa sve može pasti u vodu, ali moramo biti optimistični i moramo raditi kao da će biti najbolja sezona ikada, poručio je Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Hrvatska je lani bila turistička pobjednica Mediterana, no konkurencija se budi i jača.

- Gdje će Turska, gdje će Grčka krenuti kada avioni krenu punom snagom. Morat ćemo se oznojiti i boriti za svakog gosta i tu bi istaknuo apel za realno planiranje cijena, kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija HGK.

Izazova i problema ima još.

- Ono što moramo napraviti kao domaću zadaću je upravljanje COVID krizom. Najveći izazov će nam definitivno biti radna snaga, ustvrdio je Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu.

Poticaj ulaganjima svakako je i više od dvije milijarde nepovratnih kuna turističkom sektoru.

- Ono što svakako želimo je održiv, odgovoran i inovativan turizam. Naš cilj je da se odmaknemo od dolazaka i noćenja i da se usmjerimo na financijsku ravnotežu, zadovoljstvo lokalnog stanovništva, brigu za okoliš i zadovoljstvo radnika, poručila je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.

Ministarstvo turizma, uskoro pokreće novi informativni portal zanimljiva slogana Hrvatska - prirodno tvoja.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!