U Londonu je počeo jedan od najvećih turističkih sajmova na svijetu - World Travel Market. Predstavljaju se tisuće izlagača iz gotovo svih svjetskih odredišta. Posebnost ovogodišnjeg hrvatskog nastupa je predstavljanje novog štanda koji je plijenio pozornost brojnih poslovnih partnera.
Velika je važnost ovog sajma na kojem se Hrvatska predstavlja kao destinacija istinske ljepote koja je uspjela sačuvati svoju autentičnost.
Borba je žestoka i vlada velika konkurencija, kazala je novinarka Silvana Skočajić javljajući se u središnji Dnevnik HTV-a.
- Ono što nas posebno veseli je interes koji vlada za Hrvatskom, da je naš novi štand koji je iznimno lijep bio stalno posjećen, veliki broj partnera je navratio i počeli su prvi pregovori, rekao je Tomislav Fajin, Udruženje hrvatskih putničkih agencija.
Najave su dobre, ali cijene i direktni letovi glavna su tema današnjega sajma. Hoće li biti novih letova?
- Cijene su takve kakve jesu. Hrvatska je jako kvalitetna turistička destinacija i uz bok smo najboljim mediteranskim destinacijama i nema razloga da naše cijene budu manje. Naravno, ono za što se uvijek zalažemo je to da svaki gost dobije vrijednost za novac i onda nećemo imati problema i nećemo imati pritužbi na cijene, rekao je Fajin.
Dodao je da im je uvijek bio interes da sezona ranije počne, da letovi krenu tjedan ranije, a da završe jedan kasnije.
- Na dobrom smo putu i vidim da su avioprijevoznici zainteresirani i mislim da ćemo dogodine uspjeti i ranije početi i kasnije završiti, a i da ćemo imati veći broj zimskih letova, kazao je.
Sutra se sajam nastavlja, a očekuje se otprilike 40 tisuća turističkih djelatnika i profesionalaca iz cijeloga svijeta.
Turistički sajam u Londonu
Na turističkom sajmu u Londonu nikad veća gužva. Čak 7 posto više izlagača nego lani. Grčka je ove godine zemlja partner i velika konkurencija Hrvatskoj na Mediteranu. Misle da njihove cijene nisu visoke.
- Ne bih govorio o tome jesmo li skupi jer gosti plaćaju koliko mogu i zato je važno da usluga bude što kvalitetnija, rekao je
Andreas Fiorentinos, glavni tajnik grčke turističke zajednice.
No Hrvatska je ove sezone za mnoge Britance bila skuplja od konkurencije.
- Iskreno, Hrvatska je ove godine bila jedna od najskupljih europskih destinacija, međutim i dalje je vrlo privlačna i naši klijenti žele doći u vašu zemlju. Potražnja je malo slabija, ali interes je još uvijek velik, kazao je
Franco Arnone, menadžer turističke agencije Travelsphere, UK.
Primjećuju to i hrvatski izlagači.
- Najave su jako dobre no to su samo najave, nikad se ne zna što može biti s izborima u SAD-u i kako će to utjecati na booking ove godine. Problem su bile i cijene avionskih karata, rekla je
Katarina Hauptfeld, vlasnica, Katarina Line.
Cijene usluga i nove direktne linije bile su glavna tema razgovora
- Prema informacijama koje imamo većina dobavljača će zadržati cijene koje imaju ove godine, ne očekujem veliki rast sljedeće godine a i radi se na povećanju direktnih linije, kazao je
Ivan Rukavina, turistička agencija Uniline.
Zbog toga i ministar turizma upozorava da će za sljedeću predsezonu i posezonu cijena biti ključna za odabir destinacije. Potvrđuju to i istraživanja.
- Dobra stvar je to što po tim istim istraživanjima 2 od 5 putnika koji su već planirali putovati, odabrali destinaciju, ali nisu bukirali destinaciju i upravo je ova prilika i poziv cijelom našem turističkom sektoru da izađemo s dobrim ponudama, s dobrim first minute akcijama, rekao je
Tonči Glavina, ministar turizma i sporta.
- Na sljedećoj godini možemo gledati optimistično ali trebat će jako jako puno truda da zadržimo pozitivan trend turističkog prometa, kazao je
Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
Vremena još ima, ali turistička utakmica za 2025. bit će žestoka.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!