Inspekcija otkrila niz prekršaja kod vozača autobusa

16.08.2022.

19:34

Autor: Andrej Rašljanin/Dnevnik/HRT

Autubus
Autubus
Foto: Ilustracija / Shutterstock

Proteklog vikenda na graničnim prijelazima Bregana, Maljevac, Goričan i Macelj, Inspekcija cestovnog prometa Ministarstva prometa pojačano je nadzirala prijevoz putnika. Utvrđeno je 25 prekršaja vozača autobusa, a naplaćeno je više od 150 tisuća kuna kazni.  


Inspekcijski nadzor u prvoj polovici ove godine utvrdio je više od 3.100 prekršaja vozača autobusa. Većinom se radilo o manipulaciji tahografom ili vožnji koja je trajala dulje nego što je dozvoljeno.

- U usporedbi s 2021., na teritoriju Hrvatske utvrđeno je 30 posto više prekršaja iz nadležnosti rada ove inspekcije, izjavio je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet.

Problem hrvatskih prijevozničkih tvrtki nije drukčiji od ostalih europskih, kaže sudski vještak Husinec. Radi preživljavanja na tržištu rade svašta.

- Zapošljavaju vozače penzionere, stare vozače, vozači voze duple smjene... Kazne nisu rješenje, jedino je rješenje poboljšati uvjete vozačima, povećati im plaće da se što više ljudi počne baviti s tim poslom, smatra.

Rijetko ćete za upravljačem autobusa vidjeti mladu osobu, kaže Husinec, a s njim se slaže i državni tajnik.

- Europska unija stari, ljudi koji se bave takvim zanimanjem su sve stariji i stariji i mi to želimo normalno i kontrolirati da ti koji su stariji, a imaju sposobnost i mogu upravljati, ali pod čvrsto određenim kriterijima, napominje.

Vozač poljskog autobusa u čijem je slijetanju pretprošlog vikenda poginulo 12 ljudi, imao je 72 godine. Nije isključeno da je zaspao za volanom. A mladih vozača nedostaje.

- Nažalost, tijekom pandemije autobusni promet je stao, ljudi su našli druga zanimanja i više se ne žele vratiti za volan, na posao koji je vrlo odgovoran i vrlo težak, smatra Husinec.

Prema propisima Europske unije, vozači u danu smiju voziti 9 sati, iznimno dvaput u tjednu 10, a nakon svaka 4 i pol sata vožnje, moraju odmoriti 45 minuta.

Nikola je jednom, sjeća se, kao putnik svjedočio drami:

- Jednom mi se dogodilo da je vozač zamalo zaspao i onda smo ga morali buditi, to se desilo jednom, ali inače oni naprave tranziciju, kaže.

Tena se busom iz Münchena u Zagreb vozila 10 sati.

- Jesu li vozači radili pauze, jesu li se mijenjali, ne znam, vjerojatno jesu jer su bila dvojica, ali nisu nešto pretjerano pauza radili, kaže.

Sigurnoj vožnji trebali bi doprinijeti i sami putnici. Iako bi to smanjilo ozljede u nesreći pa i sačuvalo živote - u autobusu se ne veže - gotovo nitko. Ipak, važno je reći da je više istraživanja pokazalo da je putovanje autobusom i dalje - najsigurnije putovanje.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!